اهدای کتب اسلامی بنیاد ابن سینا به دانشگاه دولتی مسکو + عکس
کد خبر: 4144750
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

اهدای کتب اسلامی بنیاد ابن سینا به دانشگاه دولتی مسکو + عکس

مجموعه‌ای از آثار و کتب منتشره در بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) طی مراسمی در انستیتو آسیا ـ آفریقای دانشگاه دولتی مسکو به درخواست گروه‌های اسلام‌شناسی و زبان فارسی به این مرکز اهدا شد.

به گزارش ایکنا به نقل از islamfond.ru، مراسم تجلیل و معرفی فعالیت‌های بنیاد ابن سینا در انستیتو آسیا ـ آفریقای دانشگاه دولتی مسکو با حضور چشمگیر اساتید، دانشجویان و مسئولان انستیتو برگزار شد و پروفسور آندره گریگوریویچ معاون علمی انستیتو در سخنانی از فعالیت‌های علمی ـ آموزشی بنیاد قدردانی کرد.

در ادامه پروفسور فرالوف، استاد برجسته دانشگاه و اسلام‌شناس روس، به فعالیت‌های بنیاد ابن سینا در زمینه تولید محتواهای آموزشی اشاره و با ذکر آیاتی از قرآن بر لزوم شناخت درست و صحیح از اسلام تأکید ‌‌و فعالیت‌های بنیاد را در این راستا ارزیابی کرد.

در ادامه حمید هادوی، رئیس بنیاد ابن سینا، آثار منتشر شده بنیاد را بیش از سیصد و پنجاه اثر برشمرد و آمادگی بنیاد را برای همکاری بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید و دانشجویان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بنیاد ابن سینا تاکنون پانزده اثر با انستیتو آسیا ـ آفریقای دانشگاه دولتی مسکو منتشر کرده است و در آینده نیز همکاری‌های مشترکی را با این انستیتو انجام خواهد داد.

پروفسور رییسنر، نویسنده و استاد دانشگاه دولتی مسکو، سخنران دیگر این مراسم بود که به همکاری‌های انجام‌شده با بنیاد ابن سینا اشاره کرد و افزود: همکاری با بنیاد ابن سینا و انتشارات صدرا همیشه خوشایند بوده است؛ چرا که در سطح بالایی از نظر تولید محتوا قرار دارند و نظارت علمی و ادبی را به خوبی انجام می‌دهند.

سپس پروفسور ایوانوف، رییس گروه زبان و ادبیات فارسی این انستیتو به همکاری اساتید و دانشجویان انستیتو با بنیاد اشاره کرد و افزود: چاپ و انتشار جلد دوم فرهنگ بزرگ فارسی به روسی توسط بنیاد کاری ارزشمند و بسیار فاخر و کم نظیر است. ایوانوف در ادامه برنامه گروه زبان و ادبیات فارسی برای همکاری بیشتر با بنیاد را بیان کرد.

پروفسور آرلوف استاد دانشگاه دولتی مسکو نیز از همکاری بنیاد و مراکز علمی روسیه سخن به میان آورد و فعالیتهای علمی، پژوهشی و آموزشی بنیاد را در سطح عالی توصیف و ارزیابی کرد.

همچنین آندره لوکاشوف، معاون پژوهشی بنیاد ابن سینا به صورت تفصیلی به معرفی فعالیت‌های چند ساله بنیاد و همکاری با مراکز دانشگاهی روسیه از جمله حضور در نمایشگاه‌ها، رونمایی آثار، تألیف و ترجمه متون درسی، مستندهای آموزشی، دوره‌های آموزشی و پایگاه‌های تخصصی بنیاد پرداخت.

در پایان برخی از آثار بنیاد به درخواست گروه‌های اسلام شناسی و زبان فارسی به انستیتو اهدا و با حمایت و پیگیری بنیاد ابن سینا دسترسی اساتید و دانشجویان انستیتو آسیا ـ آفریقای دانشگاه دولتی مسکو به پایگاه‌های مختلف نور فراهم شد.

انتهای پیام
captcha