40 درصد دانش‌پژوهان المصطفی بانوان هستند
کد خبر: 4143958
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

40 درصد دانش‌پژوهان المصطفی بانوان هستند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هم‌اکنون ده‌ها هزار دانش‌پژوه از ۱۳۵ ملیت مختلف در واحد‌های داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند که 40 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر شنبه، ششم خردادماه در دیدار دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، جامعةالمصطفی را یک مرکز علمی بین‌المللی خواند که عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش‌های حضوری و بلندمدت، هزاران نفر در رشته‌های مختلف و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی المصطفی به هشت زبان مختلف مشغول به تحصیل هستند و در کنار آن نیز مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی، سالانه پذیرای چندین هزار استاد دانشگاه، محقق و پژوهشگر از سراسر جهان است.

رئیس المصطفی، ایجاد زمینه تحصیل پیروان مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر را یکی از ویژگی‌های این مرکز علمی دانست و افزود: المصطفی به برکت انقلاب اسلامی امروز میزبان پیروان مذاهب مختلف اسلامی است و یکی از پرچمداران گفتمان تقریب و وحدت جهان اسلام به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر سهم چشمگیر المصطفی در توسعه زبان فارسی در جهان، تصریح کرد: امروز زبان فارسی، زبان گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آید و تاکنون چندصدهزار نفر توسط جامعةالمصطفی این زبان را آموخته‌اند و این دستاورد، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور در عرصه فرهنگی و بین‌المللی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، المصطفی را یکی از فعال‌ترین مراکز قم در زمینه تدوین متون آموزشی عنوان کرد و گفت: انتشارات المصطفی سالانه قریب به 400 جلد کتاب را منتشر می‌کند و از ظرفیت ترجمه و انتشار کتب به بیش از 40 زبان بهره‌مند است.

رئیس جامعةالمصطفی از آمادگی این نهاد دانشگاهی برای همکاری در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی با اتحادیه بین‌المللی زنان مسلمان خبر داد و افزود: جامعةالمصطفی یکی از ظرفیت‌های مهم بین‌المللی کشور به شمار می‌آید و هم‌اکنون همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور دارد.

سپس لاله افتخاری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و آشنایی با دستاورد‌های علمی و بین‌المللی آن، توضیحاتی درباره عملکرد اتحادیه جهانی زنان مسلمان ارائه کرد.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به وجود ظرفیت‌های گسترده همکاری میان این اتحادیه و جامعةالمصطفی، خواستار افزایش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های گوناگون شد.

انتهای پیام
captcha