اهداف آموزشی با محتواهایی چون تصویرگری نتایج بهتری دارد + فیلم
کد خبر: 4142004
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطیفی:

اهداف آموزشی با محتواهایی چون تصویرگری نتایج بهتری دارد + فیلم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد گفت: اهداف آموزشی تنها با یک روش محقق نمی‌شود بلکه با محتواهایی چون عکس و تصویرگری قادریم به نتایج بهتری در حوزه آموزش دست یابیم.

اهداف آموزشی با محتواهایی چون تصویرگری نتایج بهتری داردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی دو سالانه عکس و تصویرگری رشد با حضور جمعی از مدیران سازمان آموزش و پرورش و شرکت‌کنندگان حاضر در جشنواره در مدرسه دارالفنون امروز 30 اردیبهشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید علی موسوی دبیر جشنواره در سخنانی بیان کرد: تصویر زبانی است که انسان‌ها از گذشته هر آنچه می‌خواستند به واسطه آن روایت می‌کردند در زمان حال نیز تصویر ابزاری برای آرامش روح و روان است. این جشنواره در دو گروه سنی دانش آموزان و بزرگسالان برگزار شد.

وی افزود: موضوعات حاضر در جشنواره در دو بخش آزاد و کتاب درسی ارائه شدند همچنین دو رده سنی دانش‌آموزان و بزرگسالان شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره را در بر گرفتند این رویداد می‌تواند کارکردهای بسیار خوبی در حوزه‌های آموزشی و تربیتی داشته باشد برای همین امیدوارم از آن حمایت‌های بیشتر صورت گیرد.

دبیر جشنواره در بخشی از سخنانش بیانیه‌ هیئت داوران را نیز قرائت کرد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سخنانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره با چنین حجمی سختی‌های خاص خود را دارد برای همین‌جا دارد از برگزارکنندگان این رویداد تشکر داشته و از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کنیم. البته امیدواریم نتایج و دستاوردهای چنین جشنواره‌هایی در حوزه آموزش و تربیت مثمر ثمر واقع شود.

وی ادامه داد: تنوع بخش مهمی از منابع آموزشی را رقم می‌زند برای همین اولویت ما در سازمان آموزش و پرورش رسیدن به تنوع در کتب آموزشی است یکی از راهکارهای مورد نظر در این رابطه برگزاری این جشنواره است. اهداف آموزشی تنها با یک روش محقق نمی‌شود بلکه با محتواهایی چون عکس و تصویرگری قادریم به نتایج بهتری در حوزه آموزش دست یابیم. بنابراین اولویت سازمان در بسیاری از موارد آموزشی تکیه بر تصویرگری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطیفی با بیان اینکه جشنواره دو سالانه عکس و تصویرگری محلی برای استعدادیابی از جوانان است بیان کرد: یکی از الزاماتی که برگزاری این رویداد را ضروری می‌نامد شناسایی استعدادهاست چون در بیشتر مواقع جوانان شاید نتوانند ظرفیت‌های هنری خود را معرفی کنند اما جشنواره‌های هنری به ویژه رویدادهای که در آموزش و پرورش برگزار می‌شود این امکانات را به جوانان و نوجوانان می‌دهد.

معاون وزیر با تأکید بر اینکه کتب آموزشی ما در وضعیت مناسبی قرار ندارد تأکید کرد: جشنواره‌ها قدمی در جهت جبران کاستی‌ها است. ما در حوزه کتب درسی نقصان‌هایی داریم این رویداد تلاش می‌کند بخشی از نداشته‌ها را جبران کند. کارکرد دیگر تصویر وجه تربیتی است چون برخی مواقع این تصور وجود دارد که عکس تنها می‌تواند وجه آموزشی داشته باشد درصورتی‌که عکس و تصویرگری قادر است شخصیت هنرمند را هم شکل دهد.

در بخش دیگری از این مراسم از حسن روح‌الامین عکاس دینی و انقلابی تجلیل شد. این هنرمند در سخنانی کوتاه بیان کرد: توصیه‌ای به مسئولان آموزشی دارم و آن هم اینکه اگر دانش آموزان در بخش‌هایی دارای ضعف هستند آن را به رخ نوجوان نکشند بلکه تلاش کنند داشته‌هایی او را شناسایی کرده و از آن حمایت کنند.

وی درباره چگونگی خلق تصویر حاج قاسم در آغوش سید الشهداء گفت: صبح روزی که حاج قاسم به شهادت رسید مرحوم استاد حبیب صادقی با من تماس گرفت و گفت برای این اتفاق کاری انجام دهم من همان صبح کار را آغاز کرده و ساعت 7 عصر عکسی که شاید بسیاری آن را دیده باشند را خلق کردم.

در پایان این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شدند.

 

عکاسی بزرگسال

  1. عرفان سامر‌فر، رتبه یک، موضوع کتاب درسی، عکاسی حرفه‌ای از استان فارس
  2. امیر عنایتی، رتبه سوم، موضوع کتاب درسی، عکاسان حرفه‌ای استان خراسان رضوی
  3. حمیدرضا مجیدی، شایسته تقدیر، موضوع کتاب درسی، عکاسان حرفه‌ای از استان مرکزی

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه دوم انتخاب نشد

 

  1. مجید حجتی، رتبه دوم، موضوع مدرسه؛ خانه دوم، عکاسان حرفه‌ای از استان تهران

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه اول و سوم انتخاب نشد.

 

5.اسحاق آقایی، شایسته تقدیر، موضوع شعار سال(تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) عکاسان حرفه‌ای استان کهکیلویه و بویر احمد

  1. سالار پویان، شایسته تقدیر(تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) از عکاسان حرفه‌ای از استان آذربایجان شرقی

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه اول، دوم و سوم انتخاب نشد.

  1. جمال‌الدین تیموری، شایسته تقدیر، موضوع کتاب درسی، از عکاسان فرهنگی و معلمان از استان تهران

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه اول، دوم و سوم انتخاب نشد.

عکاسی دانش‌آموزی

  1. امیرمهدی مجیدی، برگزیده گروه دانش‌آموزی، موضوع آزاد از استان مرکزی
  2. علی بختیاری، تقدیری، شایسته گروه دانش‌آموزی، موضوع کتاب درسی از استان تهران
  3. امیرمهدی مجیدی، برگزیده گروه دانش‌آموزی، موضوع کتاب درسی از استان مرکزی

در بخش دانش‌آموزی بنا به رأی هیئت داوران در هر موضوع میبایست سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شوند که این امر میسر نشد و یک نفر برگزیده در موضوع آزاد و نیز یک نفر در موضوع کتاب درسی با یک عکس شایسته تقدیر معرفی شد.

 

تصویرگری

تصویرگران بزرگسال

  1. علی نورپور، رتبه اول، در موضوع کتاب درسی، هنرمندان حرفه‌ای(با چهار تصویر) از استان زنجان
  2. نسترن لشگری آزاد، نفر دوم، در موضوع کتاب درسی، هنرمندان حرفه‌ای(با سه تصویر) ازاستان البرز

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه سوم انتخاب نشد.

  1. مهتاب نوری، نفر اول، در موضوع مدرسه، خانه دوم، هنرمندان حرفه‌ای از استان اصفهان

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه دوم و سوم انتخاب نشد.

  1. طاهره شمسی، نفر اول، در موضوع شعار سال(تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) هنرمندان حرفه‌ای از استان قم

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه دوم و سوم انتخاب نشد.

  1. زهرا مصطفایی، نفر دوم، موضوع نهاد خانواده، هنرمندان از استان همدان

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران رتبه اول و سوم انتخاب نشد.

تصویرگران دانش‌آموزی

  1. غزل قاسمی، برگزیده، دانش‌آموزی، موضوع آزاد از استان البرز
  2. یاسمین پاشایی، برگزیده ، دانش‌آموزی، موضوع آزاد از استان اردبیل

در این بخش بنا به رأی هیئت داوران از نفر سوم برگزیده دانش‌آموزی انتخاب نشد.

 

انتهای پیام
captcha