فروش 241 میلیاردی نمایشگاه کتاب در هشت روز/ گزارشی از فروش قرآن بدون مجوز نداشتیم
کد خبر: 4141684
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب اعلام کرد:

فروش 241 میلیاردی نمایشگاه کتاب در هشت روز/ گزارشی از فروش قرآن بدون مجوز نداشتیم

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش 241 میلیاردی کتاب در مجموع دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تا پایان روز هشتم خبر داد.

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در هشتمین نشست خبری روزانه نمایشگاه از فروش 241 میلیاردی کتاب در مجموع دو بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تا پایان روز هشتم خبر داد و گفت: تا ساعت 20 روز چهارشنبه 27 اردیبهشت‌، در بخش حضوری نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) 158 میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده که  116 میلیارد آن در کارتخوان‌های رسمی ثبت شده و 42 میلیارد هم مربوط به خرید به صورت نقدی و کارت به کارت  یا دستگاه‌های دیگر است.

رمضانی با اعلام فروش 83 میلیارد تومانی کتاب در بخش مجازی نمایشگاه در مدت زمانی مشابه، اضافه کرد: از این مبلغ، 66 و نیم میلیارد تومان مربوط به ناشران و 16 میلیارد تومان سهم کتابفروشان است. بنابراین نمایشگاه کتاب تا پایان روز هشتم 241 میلیارد تومان فروش را تجربه کرده است.

به گفته وی، در مجموع در بخش مجازی تا ساعت ۲۰ شب گذشته بیش از 720 هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است.

وضعیت بسته‌های پستی کتاب

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه تعداد بسته‌های ارسال شده بخش مجازی نمایشگاه کتاب تا کنون را 106 هزار و 340 مرسوله اعلام کرد و افزود: 111 هزار و 940 بسته دیگر در حال آماده‌سازی توسط ناشران و 190 هزار بسته هم در اداره پست در حال توزیع است.  

طبق اعلام سخنگوی نمایشگاه، مردم تهران، مشهد و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد سفارش کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب را تا پایان روز هشتم ثبت کرده‌اند.

رمضانی همچنین با بیان اینکه تاکنون 11 هزار بسته کتاب به بیش از 973 روستا ارسال شده است، اضافه کرد: از این تعداد 674 بسته به درب‌های رنگی -یعنی درب منازلی که مختوم به پلاک نیست- ارسال شده که همین امر یکی از نشانه‌های گستره نفوذ نمایشگاه مجازی کتاب در خردترین بخش‌های کشور است. 

تخلفات نمایشگاه کتاب در روز هشتم

سخنگوی نمایشگاه کتاب در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به تشکیل هر روزه کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه  گفت: برای یکی از ناشران که عرضه و فروش اثر مغایر ضوابط نشر داشت، با اخذ تعهد کتبی، حکم محرومیت از تسهیلات حمایتی و ۵۰‌ درصد کاهش متراژ غرفه در سال آینده صادر شد. همچنین ناشر دیگری که ارائه کتاب‌های مغایر ضوابط نشر داشت، با اخذ تعهد کتبی و درج در‌ پرونده حکم تعطیلی غرفه به مدت ۴ ساعت صادر و اعمال شد.

رمضانی اضافه کرد: برای یکی از ناشران در بخش کودک و نوجوان که به واگذاری غرفه به غیر اقدام کرده بود، با اخذ تعهد کتبی و تعهد به تکرار نکردن تخلف، حکم تعطیلی غرفه تا پایان نمایشگاه صادر شد. ناشر دیگری هم که موجب اخلال در نظم سالن نمایشگاه شده بود، حکم تعهد در تکرار نکردن تخلف و درج در پرونده صادر و به وی اعلام شد.

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب در نهمین روز برگزاری این رویداد، عنوان کرد: وی پس از بازدید از نمایشگاه با جمعی از تشکل‌های نشر و ناشران حوزه‌های مختلف درباره مباحث مختلفی از جمله مالیات ناشران و کتابفروشان و... گفت‌وگو کردند.

به گفته رمضانی در این جلسه حدود 10 نفر از ناشران و اعضای تشکل‌های نشر به بیان دغدغه‌های این حوزه پرداختند و معاون اول رئیس جمهور هم وعده تجدید جلسه با ناشران را دادند. 

گزارشی از قرآن بدون مجوز در نمایشگاه نداشتیم

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایکنا درباره گزارش فروش قرآن بدون مجوز در نمایشگاه گفت: تا پایان روز هشتم گزارش تخلفی مبنی بر عرضه و فروش قرآن بدون مجوز به ما ارائه نشده است. 

سی‌‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرد و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha