تحولات فلسطین؛ از یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همزمان با «راهپیمایی پرچم» تا حمله به نابلس
کد خبر: 4141617
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

تحولات فلسطین؛ از یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی همزمان با «راهپیمایی پرچم» تا حمله به نابلس

تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با «راهپیمایی پرچم»، تشدید اقدامات امنیتی در قدس اشغالی، هشدار مقاومت و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به برپایی راهپیمایی پرچم و حمله بامداد امروز نظامیان صهیونیست به شهر «نابلس» از آخرین اخبار مربوط به تحولات امروز فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

به گفته خبرنگار الجزیره، این نیروها شهر قدیمی نابلس را محاصره کردند و رسانه‌های فلسطینی نیز از درگیری با نیروهای اشغالگر و زخمی‌شدن شماری از فلسطینیان خبر داده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی اقدامات محدودکننده خود در قدس را تشدید کرده و از ورود مردان جوان به مسجدالاقصی برای اقامه نماز صبح ممانعت به عمل آورده‌اند و همچنین تدابیر امنیتی و نظامی خود را در قدس اشغالی تقویت کرده‌اند.

این اقدام به منظور تأمین امنیت «راهپیمایی پرچم» صورت گرفته که قرار است از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست و در سالگرد اشغال قدس شرقی به دست اسرائیل برگزار شود.

سایر مناطق کرانه باختری از جمله شهرک بیت عور التحتا (غرب رام الله) و روستای برقه (شرق رام الله) نیز در ساعات اولیه بامداد شاهد حمله نظامیان صهیونیست بودند، به‌طوری که نظامیان اسرائیلی به برخی از خانه‌ها یورش بردند، در روستای «بیت امرین» نیز یک جوان فلسطینی دستگیر و همچنین «مراح الریاح» در بیت لحم نیز مورد هجوم قرار گرفت و یک جوان فلسطینی در این روستا بازداشت شد.

تشدید اقدامات امنیتی در قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست در آستانه راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم»، تدابیر شدید امنیتی را در قدس اشغالی اعمال کردند. این نظامیان با تشدید اقدامات محدودکننده در ورودی‌های مختلف مسجدالاقصی از ورود جوانان برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

کوچه‌های منتهی به مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس نیز سحرگاه امروز پنجشنبه شاهد حضور گسترده نیروهای اشغالگر بود.

مقامات اشغالگر از اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی برای تأمین امنیت راهپیمایی پرچم خبر داده‌اند که از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست و در سالگرد اشغال قدس شرقی برگزار می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی در مرز غزه و لبنان وضعیت آماده‌باش اعلام کرده و سیستم گنبد آهنین در این مناطق تقویت شده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر اعلام کرده بود که راهپیمایی طبق برنامه و در همان مسیر برنامه‌ریزی شده برگزار خواهد شد.

شبکه خبری 13 اسرائیل - دوشنبه گذشته - اعلام کرد که 4 وزیر کابینه از جمله بن گویر، وزیر امنیت ملی و اسموتریچ، وزیر دارایی در کنار وزیر حمل و نقل و توسعه در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از بن گویر نوشت: بی‌تردید راهپیمایی پرچم، راهپیمایی تعطیلات، صعود یهودیان به کوه معبد، بدون اینکه کسی به احتمال تهدید آن‌ها یا آسیب رساندن به آن‌ها فکر کند، یک پیام به تمام دنیا است.

گروه‌های صهیونیست نیز امروز پنجشنبه در حالی که پرچم‌های رژیم صهیونیستی را حمل می‌کردند، خواستار یورش گسترده به مسجدالاقصی شدند.

هشدار مقاومت و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین

«مشیر المصری»، از رهبران جنبش حماس در مقابل فراخوان‌های رژیم صهیونیستی، از مردم قدس خواست تا برای مقابله با راهپیمایی پرچم، بسیج شوند.

وی همچنین از مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی خواست تا با اشغالگران درگیر شوند و تأکید کردند که مقاومت برای پاسداری از مسجدالاقصی و جلوگیری از یهودی‌سازی قدس آماده اقدام است.

«صلاح البردویل» یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز تأکید کرد: راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد و پاسخ ناگزیر خواهد بود.

هفته‌ها پیش، گروه‌های فلسطینی خواستار لغو راهپیمایی پرچم شدند. امری که در گذشته باعث درگیری بین فلسطینی‌ها از یک سو و شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست از سوی دیگر شده است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به اصرار «اسرائیل» برای سازمان‌دهی این راهپیمایی هشدار داد و آن را تحریک‌آمیز توصیف کرده و تأکید کرد: پیامدهای چنین تلاش‌هایی وخیم خواهد بود.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز «اسرائیل» را مسئول اصلی راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم و پیامدهای آن در قدس و دیگر مناطق فلسطین توصیف و تأکید کرد: این راهپیمایی شاهد قاطعی بر اشغالی بودن قدس است.

تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

 شهرک‌نشینان صهیونیست از ساعات اولیه صبح امروز تعرض به مسجدالاقصی را تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس، از ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه) تعرض به مسجدالاقصی را تحت تدابیر امنیتی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

به گفته منابع محلی تا این لحظه 3 گروه از شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی تعرض کردند.

یهودا گلیک عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه با شهرک‌نشینان وارد مسجدالاقصی شده است.

نظامیان صهیونیست در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده است.

اقدام جنجالی «راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. این رژیم در هفتم ژوئیه ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد و آن روز را «روز اورشلیم» (روز قدس) نامیده اما بر اساس تقویم عبری، این روز امسال برابر  با امروز پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت است.

انتهای پیام
captcha