تأکید مفتی یمن بر حمایت از فلسطین و مقدسات اسلامی
کد خبر: 4140920
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

تأکید مفتی یمن بر حمایت از فلسطین و مقدسات اسلامی

مفتی یمن ضمن اعلام همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین تأکید کرد که مسلمانان نباید نسبت به آنچه که در در جهان اسلام و به طور خاص در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد، بی‌توجه باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، ده‌ها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز، یکشنبه به دعوت جنبش انصارالله در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند؛ تجمعات امروز در حمایت از فلسطین با عنوان «مسیرة ثأر الاحرار» برگزار شد.

براساس این گزارش، میادین اصلی شهرهای صعده، المحویت، تعز، ذمار، الضالع و عمران صبح امروز شاهد حضور گسترده مردم بود. عصر امروز نیز تجمع گسترده‌ای در شهرهای صنعاء و الحدیده برگزار شد و از هم‌اکنون، افراد بسیاری از مناطق اطراف پایتخت یمن خود را برای حضور در این مراسم به صنعاء رساندند.

شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن، در سخنرانی در این مراسم تأکید کرد: ما با این تظاهرات، با برادران مجاهد خود در فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم و تأکید داریم که حامی آنان هستیم. ما هیچ‌گاه مقدسات مسلمانان و برادران فلسطینی خود را تنها نخواهیم گذاشت.

وی افزود: ما ملت یمن، آزاده هستیم و موضع همیشگی ما حمایت از مسائل مسلمانان و در صدر آن، فلسطین و قدس شریف است. از امت اسلامی هم می‌خواهیم که میادین نبرد را وحدت ببخشند.

وی با بیان اینکه امت اسلام باید از برادران فلسطینی حمایت کند، تصریح کرد: این شرایط ایجاب می‌کند که برای احیای روحیه جهاد در درون امت تلاش کنیم. نباید نسبت به رخدادهای جهان اسلام به ویژه فلسطین، سکوت کرد و چشمان خود را بست.

مفتی یمن، کشورهای عربی و اسلامی سازشکار با تل‌آویو را مسئول تجاوز مستمر به ملت فلسطین عنوان کرد و گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، حرام است و کسانی که در نشست‌های دشمن شرکت می‌کنند، نماینده امت عربی و اسلامی نیستند.

انتهای پیام
captcha