پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت
کد خبر: 4140802
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
معاون آموزش حوزه خبر داد:

پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت

منصوره ازغندی ضمن اعلام خبر پایان پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اردیبهشت تصریح کرد: ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان تهران از ۲۹ بهمن سال گذشته در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی آغاز شده است و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

منصوره ازغندی، معاون آموزش حوزه علميه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اعلام خبر پایان پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اردیبهشت تصریح کرد: ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان تهران از ۲۹ بهمن سال گذشته در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی آغاز شده است و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: پذیرش مقطع عمومی در دو گروه دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالاتر از 14 و حداکثر 40 سال سن و دارندگان مدرک پایه نهم با معدل بالاتر از 15 و حداکثر 18 سال سن انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت  www.paziresh.whc.ir با مدارس علمیه نزدیک به محل سکونت خود در سراسر شهر تهران آشنا شوند و به صورت حضوری یا مجازی ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام اولیه و احراز شرایط داوطلبان، آزمون ورودی در تیرماه برگزار خواهد شد. داوطلبانی که معدل ایشان بالاتر از 18 باشد از این آزمون معاف هستند. بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه ثبت نام نهایی ایشان در شهریور ماه انجام خواهد شد. همچنین در مقطع عالی از داوطلبان با مدرک سطح دو در 11 مدرسه علمیه عالی در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره زنان با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان و مدیریت آموزشی پذیرش می‌شود.

وی افزود: در مقطع تخصصی نیز از داوطلبان با مدرک سطح سه در 5 مدرسه علمیه عالی تخصصی در رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن ثبت نام می‌شود.

لازم به ذکر است شرایط شرکت در آزمون بازپذیری برای آن دسته از طلاب سطح دو که به دلایل غیر انضباطی از تحصیل انصراف داده‌اند و مجدد قصد ثبت نام دارند آذر 1402 اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha