دومین جشنواره جهادگران آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد
کد خبر: 4139794
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

دومین جشنواره جهادگران آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

دومین جشنواره جهادگران آذربایجان شرقی با شناخت نفرات برتر و تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران برتر، به کار خود پایان داد.

جهادگران آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، دومین جشنواره جهادگران استان امروز ۱۹ اردیبهشت ماه، با شناخت نفرات برتر و تجلیل از طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران برتر، به کار خود پایان داد.

سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در این آیین با تاکید بر اهمیت کار جهادگران در عرصه‌های مختلف، گفت: گروه‌های جهادی هر کجا که نیاز بوده، حضور پیدا کرده و نقش موثری ایفا کردند.

وی با اشاره به این‌که تلاش، مجاهدت و کارآمدی از مهم‌ترین ویژگی جهادگران است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های منطقه از مولفه‌های مهم در راستای فعالیت جهادگران است.

گلمحمدزاده، از جهادگران خواست فعالیت‌های خود را دانش محور و تخصصی‌تر در راستای تأثیرگذاری بیشتر انجام دهند و گفت: گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده و پیشرفت‌های مهمی را در ابعاد مختلف جامعه رقم زدند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان، خواست تا انجام فعالیت‌ها در راستای این کنگره و نام شهدای بزرگوار باشد.

برپایی نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی

جواد ملک‌لو، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان این‌که جشنواره جهادگران استان با هدف گرامیداشت و یادبود ۱۰ هزار شهید استان برگزار شده است، افزود: در این مراسم از ۸۰ جهادگر عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی و... که حائز رتبه‌های برتر شده بودند، تجلیل شد و نفرات اول جشنواره به مرحله ملی راه یافتند.

وی جنگ اقتصادی را یکی از توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: چاره و پادزهر این جنگ حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی به همین منظور طرح‌های اقتصاد مقاومتی را جزو برنامه‌های مهم و راهبردی خود قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که در راستای حمایت از رزمندگان جنگ اقتصادی طرح‌های مختلفی داریم، افزود: در این رابطه نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در طول سال برگزار می‌کنیم که بنا داریم یک نمایشگاه دائمی در این رابطه در سطح استان برپا کنیم.

ملک‌لو در بخشی از سخنانش با اشاره به تشکیل ۱۲۰۰ صندوق قرض‌الحسنه با ۶۷ هزار نفر اعضا از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت در سطح استان، بیان کرد: طی سال گذشته در مجموع برابر با ۱۳۳ میلیارد تومان جذب اعتبار در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی داشته و توانستیم رتبه اول کشوری را بین بسیج‌های سازندگی کشور در رابطه جذب تسهیلات بانکی دریافت کنیم؛ البته به این میزان راضی نیستیم، چراکه ۶۹ درصد این افراد با وجود دریافت معرفی‌نامه از سوی بسیج سازندگی، هنوز هم منتظر دریافت تسهیلات هستند و امیدوارم بانک‌های عامل کار جهادی کرده و سریع‌تر این تسهیلات را تخصیص دهند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه فوتسال در بین جهادگران استان و کسب رتبه اول توسط تیم جهادگران شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان کلیبر طی سال گذشته، گفت: این تیم در مسابقات کشوری به میزبانی شیراز توانست عنوان نائب قهرمانی را به خود اختصاص دهد. 

وی با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های ورزشی از مسابقات سال‌جاری، خاطرنشان کرد: المپیک جهادگران نیز با هدف ارائه الگوی ورزشکار ایرانی_اسلامی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

سجاد کیانی، رئیس مجمع جهادگران استان نیز در این مراسم با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره و نفرات منتخب، گزارشی از فعالیت‌های جهادگران استان در عرصه‌های مختلف ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha