اجرای 150 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی
کد خبر: 4138973
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

اجرای 150 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای ی 95 عنوان برنامه و 150 ویژه‌برنامه در استان از 17 اردیبهت تا 23 همین ماه در استان خبر داد.

نشست خبری با سپاه روح الله

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمدرضا عسگری، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 16 اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: برنامه‌های این هفته از فردا، 17 اردیبهشت، آغاز و با پیش‌بینی 95 عنوان برنامه و 150 ویژه‌برنامه در استان تا 23 همین ماه ادامه دارد.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی مردمی دانست و با اشاره به اینکه دشمن از تمام توان خود برای جدا کردن مردم از اعتقادات و مبانی الهی استفاده می‌کند، اظهار کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون جنگ پیچیده‌ای علیه ملت ایران در عرصه‌های تربیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .. به راه انداخته است تا مقاومت مردم را بشکند.

عسگری ادامه داد: دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه و مشکلات حداقلی در کشور تمرکز خود را روی زخم‌های جامعه گذارده و از این ظرفیت به نفع خود و ایجاد چالش استفاده می‌کند، اما ملت ایران با تمام ظرفیت و داشته‌های اعتقادی خود به میدان آمد تا دشمن خیالات باطل را از ذهن خود پاک کند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی گروه‌های جهادی همواره در دستور کارست، اضافه کرد: محرومیت‌زدایی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، تربیتی، اجتماعی، مرمت و بازسازی و رفع بحران‌ها همچون آب‌رسانی به مناطق محروم اولین و مهم‌ترین تکلیف گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی است.  

این مقام مسئول با تأکید براینکه مبنای کار گروه‌های جهادی توانمندسازی است، اضافه کرد: گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی مشکلات را حل کرده و درصدد رفع محرومیت در مناطق محروم برآمدند. این گروه‌ها در احیا و بازسازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک نقش حمایتی دارند.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به سه منطقه روستایی با تنش آبی بالا، افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی، پرداخت تسهیلات از سوی ۷۵۹ صندوق قرض‌الحسنه، توزیع بسته‌های مؤمنانه و معیشتی و توزیع غذای گرم بین محرومان از برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج سازندگی است، ادامه داد: برگزاری رزمایش جهادگران امیدآفرین، دیدار جهادگران با فرمانداران، اعطای جهیزیه به نوعروسان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و برگزاری کاروان رسانه در قالب بازدید از فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج سازندگی است.

عسگری با بیان این نکته که فرهنگ‌سازی شیوه زندگی از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی است، گفت: با توجه به گرمی هوا تعمیر لوازم خانگی به ویژه کولر توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود و افراد با ارسال شماره پیامک ۶۶۰۰۰۸۶۰۱۷  می‌توانند نسبت به تعمیر لوازم خانگی خود اقدام کنند. همچنین احداث، مرمت و بازسازی ۳۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، لایروبی قنوات، ساخت استخر ذخیره آب در روستاهای محروم، ساخت مدارس ۲ و 3 کلاسه، فضاسازی، نوسازی و زیرسازی مدارس از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی از بهره‌برداری ۲۹ واحد مسکونی سیل‌زدگان، دیدار اعضای بسیج سازندگی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، گلباران گلزار شهدا، اعزام های تخصصی به مناطق مختلف، برپایی میزهای خدمت در کل استان، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی با ویزیت رایگان به مناطق محروم به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی یاد کرد.

انتهای پیام
captcha