مساجد نباید به موزه تبدیل شوند
کد خبر: 4138524
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

مساجد نباید به موزه تبدیل شوند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اهمیت نماز در اسلام و کلام اهل ابیت(ع) گفت: مساجد نباید به موزه تبدیل شوند لذا باید محل عبادت خداوند باشد و بهترین امکانات ما باید در مسیر بندگی خدا صرف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه مرحله استانی اجلاس نماز دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اهمیت نماز در اسلام و کلام اهل ابیت(ع)، اظهار کرد: مساجد نباید به موزه تبدیل شوند لذا باید محل عبادت خداوند باشد و بهترین امکانات ما باید در مسیر بندگی خدا صرف شود.

وی، اقامه نماز در ادارات را مورد توجه قرار داد و افزود: موفق‌ترین مدیر کسی است که به نماز اهمیت بدهد چنانچه قرآن کریم می‌فرماید نشانه بندگان خوب ما که به آن‌ها فرصت‌ها توجه می‌کنند.

حدائق با بیان اینکه ۲۸ مورد در قرآن کریم نماز و زکات با هم ذکر شده است، تصریح کرد: در تمامی این موارد نماز از زکات بالاتر است؛ نسل آینده توسط معلمان در مدارس تربیت می‌شوند بنابراین اگر آموزگاران خود را شناختند و به خوبی وظیفه خود را انجام دادند شاهد پویایی، رشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: نماز به محدوده جغرافیایی خاصی اختصاص ندارد و در هر جای عالم که باشیم اقامه نماز بر ما واجب می‌شود چراکه روی آوردن به نماز باعث خداشناسی و افزایش علم خواهد شد لذا در مدارس در کنار آموزش سواد، علم با نماز در دانش‌آموزان افزوده می‌شود.

حدائق با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه در عدم تربیت و پرورش صحیح دارد، گفت: پرورش و تربیت در برهه‌ای از زمان در آموزش و پرورش به حاشیه رفت بنابراین طبق آیات قرآن مسئولان باید ۷۵ درصد اهتمام جدی به تربیت و ۲۵ درصد به آموزش داشته باشند.

وی ضمن توجه به اقامه نماز در هر شرایط و زمانی، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همچون امام حسین(ع) در روز عاشورا، در وسط جنگ نماز خود را برپا داشت و بندگی خالصانه او برای خداوند متعال باعث شد تا در دل همه مردم ایران و حتی خارجی ها جای بگیرد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: ریاست و اعتبار امروز توسط خدا داده شده است لذا به تناسب امکاناتی که خداوند در اختیار ما گذاشته باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

انتهای پیام
captcha