شهرداری شیراز در برگزاری اجلاسیه نماز همکاری کند
کد خبر: 4134891
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

شهرداری شیراز در برگزاری اجلاسیه نماز همکاری کند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برگزاری اجلاسیه کشوری نماز دانش‌آموزان در بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شیراز خبر داد و افزود: در راستای برگزاری با شکوه این اجلاسیه پذیرای ایده‌ها و مساعدت‌های شهرداری هستیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 28 فروردین در نشست هم‌اندیشی مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره‌کل و روسای نواحی شهر شیراز با شهردار، اعضای شورای اسلامی و شهرداران نواحی 11 گانه شیراز از برگزاری اجلاسیه کشوری نماز دانش‌آموزان در بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شیراز خبر داد و افزود: در راستای برگزاری با شکوه این اجلاسیه پذیرای ایده‌ها و مساعدت‌های شهرداری هستیم.

وی اظهار کرد: در سال اخیر شاهد همکاری نزدیک و بسیار خوبی بین شهرداری شیراز و آموزش و پرورش هستیم که نمود عینی آن در بازگشایی مدارس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه خبر داد و گفت: در اغلب برنامه‌های کلانی که در آموزش و پرورش اجرا شده است شهرداری و شورای اسلامی شیراز مجدانه همکاری کرد.

عسکری تصریح کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در سال‌های اخیر ناشی از شیوع کرونا به وجود آمد اما خوشبختانه با تعامل خوب بین دو دستگاه توانستیم بسیاری از این مسائل را حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تاکنون بخشی از مطالبات آموزش و پرورش در راستای سهم سه درصدی این دستگاه از شهرداری وصول شده است و انتظار می‌رود در اثنای همکاری‌های خوب دو نهاد، سایر مطالبات آموزش و پرورش نیز وصول شود.

وی بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت در آموزش و پرورش مکان یابی انجام و به شهرداری اعلام کردیم ایجاد چنین فضای ورزشی در مدارس مقرون به صرفه‌تر است.

عسکری گفت: نگاه ما به مدارس به عنوان کانون تربیتی محله است و شهرداری نیز از این ظرفیت در راستای تحقق حقوق شهروندی می‌تواند استفاده کند لذا اختصاص اعتبارات فرهنگی و‌ ورزشی به مدارس به نفع مردم هر محله تحقق کننده نقش کانون تربیتی محله بودن مدرسه است.

وی در خصوصی سرویس‌های مدارس گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به فرآیند ایاب و ذهاب مدارس، بهره‌مندی از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی در ایجاد شرکت‌های مربوطه پیشنهاد می‌شود تا روح فرهنگی بر فرآیند سرویس دهی حاکم باشد.

انتهای پیام
captcha