اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه برگزار شد
کد خبر: 4137317
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه برگزار شد

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه، عصر امروز در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه، عصر امروز، نهم اردیبهشت با حضور جمعی از مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک سپه و ۴۵ نفر از راه‌یافتگان در سه رشته قرائت، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم این مسابقات در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

مصطفی پرتوافکنان، عضو هیئت مدیره بانک سپه در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداختن به قرآن و برگزاری این مسابقات در میان کارکنان بانک سپه، گفت: قرآن، کلام خالق یکتا و بی‌همتایی است که بهترین و زیباترین تصویر، آهنگ، متن و کلام است. کتابی که مانند آن نیست و نخواهد آمد. در نتیجه هر مقدار این زیبایی‌ها بهتر و درست‌تر ادا و اجرا شود، جاذبه بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: جذب به قرآن از نظر شکلی هنگامی که با آوای زیبای تلاوت همراه شود، اثرگذارتر و بهتر صورت می‌گیرد؛ تلاوت زیبای قرآن کریم اثری دارد که در خود قرآن نهفته است. بر همین اساس ما نیز در بانک سپه برای ترویج این حرکت و فعالیت و همچنین برای اینکه مدیرانمان بتوانند به صورت تخصصی قرآن را فرا بگیرند، اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی کرده‌ایم.



عضو هیئت مدیره بانک سپه ادامه داد: قرآن از نظر شکل و محتوا هیچ هماوردی ندارد و به همین جهت است که دشمنان قرآن و اسلام وقتی نمی‌توانند با آن مبارزه کنند، آن را آتش می‌زنند، اما باید بدانند که هیچ‌وقت توانایی مقابله با آن و پیام و اهدافش را ندارند.

بهترین موسیقی دنیا شنیدن صوت قرآن است

پرتوافکنان با بیان اینکه انس با قرآن در انسان ایجاد آرامش و انسان را به مخلوق خود نزدیک‌تر می‌کند، گفت: قرآن انسان را از انجام فعل حرام باز می‌دارد و در انجام مستحب و معروف‌ها فرد را پیشتاز کرده و او را از خطا محافظت می‌کند. به همین جهت است که بهترین موسیقی دنیا، صوت قرآن است.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه برگزیدگان خود را شناخت

وی در ادامه به اهمیت و جایگاه تدبر در قرآن اشاره و تأکید کرد: یکی از نعمت‌های ارزشمند خداوند به انسان‌ها، قدرت تعقل، تفکر و تدبر است و به واسطه همین توانایی است که از دیگر حیوانات متمایز می‌شود. انسان با به‌کارگیری این موهبت الهی، سمت و سوی افعال و اعمال خود را جهت‌دهی نموده و سیر تکاملی خود را بر آن بنا می‌کند؛ لذا تدبر در متن قرائت قرآن شکل می‌گیرد و قرائت نیز، بدون استماع و شنیدن آیات امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت مدیره بانک سپه با اشاره به ضرورت پرداختن به قرائت مفهومی قرآن در میان کارکنان بانک اشاره و تأکید کرد: قرآن کریم تماماً دستورالعمل زندگی برای تمامی عصر‌ها و عرصه‌ها است. قرآن کتاب زندگی است و برای زندگی و سعادت ما انسان‌ها نازل شده است، لذا خواندن آن باید به گونه‌ای باشد که محتوا و دستورات آن را بفهمیم.

وی با تأکید بر اینکه باید قرائت مفهومی قرآن کریم را در برنامه زندگی خود داشته باشیم، گفت: در قرائت قرآن کریم که شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن و پرداختن به خط و لفظ آیات الهی می‌شود، باید به مفاهیم آیات قرآن کریم نیز پرداخته شود، یعنی قاری هنگام تلاوت، هر عبارت قرآنی را درک و پیام آن را بفهمد تا نهایتاً اثر آن را در زندگی و کار خود نیز احساس کند. قطعاً حرکت در این مسیر موجب هدایت فرد و در نهایت جامعه و آبادانی کشور خواهد شد.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان بانک سپه برگزیدگان خود را شناخت

یادآور می‌شود این مسابقات هرساله در ماه مبارک رمضان بین کارکنان این بانک برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی آن در ماه مبارک رمضان در ۳۱ منطقه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha