ناامیدی اسرائیل از موفقیت فلسطینی‌ها در جنگ رسانه‌ای
کد خبر: 4136626
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

ناامیدی اسرائیل از موفقیت فلسطینی‌ها در جنگ رسانه‌ای

مقامات اسرائیلی و کارشناسان سیاسی این رژیم، با وجود تبلیغات گسترده به منظور جعل حقایق جاری در عرصه فلسطین، از موفقیت فعالان مجازی فلسطینی در جلب افکار عمومی جهانی به شدت نگران هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، در شرایطی که نیروهای اشغالگر خود را برای آغاز موج جدیدی از رویارویی با فلسطینی‌ها آماده می‌کنند، خود را برای مقابله با اقدامات بی‌وقفه فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی برای دعوت به مقاومت و مقابله با اشغالگران آماده می‌کنند به ویژه  پس از  وقایع ماه مبارک رمضان که باعث شد اشغالگران بیش از یکصد جوان و فعال فلسطینی را دستگیر  و ده‌ها اتهام علیه آنها مطرح کنند.

 پلیس اشغالگر قدس در ماه رمضان 2022 و در پی رویدادهای رمضان 2021 با ادعای مقابله با تحریکات فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی یک واحد امنیتی تشکیل داد. این رژیم به منظور مقابله با آنچه که تحرکات فلسطینی‌ها از طریق اینترنت توصیف می‌شود ماه گذشته دنی آموئل، یک افسر در وزارت اطلاعات این رژیم را برای مبارزه با روایت‌های مربوط به حوادث امنیتی  در بیت‌المقدس و مسجد الاقصی مأمور کرد.

شلومی هیلر، خبرنگار وب‌سایت والا فاش کرد که انگیزه تشکیل این یگان پس از حملات این رژیم به مسجد الاقصی و بیرون راندن نمازگزاران که حملات موشکی مقاومت را در پی داشت به وجود آمد.

وی افزود: در پی حملات علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی اخبار زیادی در رسانه‌ها منتشر شد و ما به عنوان یک کشور نمی‌دانیم چگونه با اطلاعات و اخبار منتشر شده توسط حماس برخورد کنیم.

شلومی هیلر، در گزارشی افزود: انگیزه تشکیل این یگان این است که مسجد الاقصی حساس‌ترین نقطه  در بیت‌المقدس است و در ماه رمضان توجه دستگاه‌های امنیتی بیشتر به این منطقه معطوف است.

وی تأکید کرد: کار این واحد امنیتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و پیگیری هرگونه کلیپ ویدئویی بارگذاری شده از طریق اینترنت به ویژه کلیپ‌هایی با هشتگ الاقصی در خطر است و اقامه نماز در مسجدالاقصی است که در همه رسانه‌ها منتشر می‌شود.

این خبرنگار صهیونیست مدعی شد که کارهایی که فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند شامل تمجید از مبارزان مقاومت حماس با لایک کردن، نوشتن کامنت و اشتراک‌گذاری فیلم و اخبار است.

 یک مقام مسئول اسرائیلی گفت متأسفانه از دامنه تحریک فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی کاسته نشده و در میان جوانان فلسطینی روند حمایت از سازمان‌های مسلح و تبلیغ به نفع آنها بیشتر شده است.

اشغالگران آشکارا ناامیدی خود از اقدامات فعالان رسانه‌ای فلسطینی را ابراز می‌کنند. این اقدامات با وجود تلاش‌های تبلیغاتی رسانه‌های اسرائیلی و بین‌المللی برای جعل حقیقت، در شبکه‌های اجتماعی بر روی افکار عمومی تأثیرگذار است. 

اسرائیلی‌ها آنچه را که در پلتفرم‌های تیک تاک، فیس‌بوک و اینستاگرام رخ می‌دهد شاهد هستند و اینها رسانه‌هایی هستند که حال و هوای واقعی مسجد الاقصی را برای شفاف‌سازی روایت در لحظه آشکار می‌کنند.

در حالی که اسرائیلی‌ها از موفقیت فعالان رسانه‌ای مقاومت کلافه و سردر گم هستند، فلسطینیان و هواداران مقاومت همچنان به تأثیرگذاری خود بر روی افکار عمومی و جلب همدلی جهانی علیه جنایات اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام
captcha