فراخوان ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4136564
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۳

فراخوان ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مدهامتان» در چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال آثار فرصت دارند.

محمدرضا مظاهری، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: آیین‌نامه این دوره از مسابقات از طریق سامانه «بچه‌های مسجد» منتشر شده است و علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال آثار فرصت دارند.

وی با ذکر اینکه مسابقات امسال در 2 بخش عمومی و اختصاصی برگزار خواهد شد، ادامه داد: استعدادیابی قرآنی، برگزاری جلسات قرآن کریم، تلاوت نور و تولیدات هنری در بخش عمومی و رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق، تقلیدی، حفظ کل و جزء 30، اذان، مکبری، مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) در بخش تخصصی این دوره از مسابقات پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به رده سنی شرکت‌کنندگان اشاره و تأکید کرد: این مسابقات در سه رده سنی کودکان زیر هفت سال، نوجوانان هفت تا 16 سال و جوانان 16 تا 30 سال برگزار می‌شود.

مظاهری تصریح کرد: فعالان قرآنی مساجد با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/home در بخش فعالیت‌های من، نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری اثر اقدام کنند.

راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در خصوص اهمیت تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد، تأکید کرد: امروز مساجد با توجه به نرم‌افزار فکری و فرهنگی اصیل اسلامی ‌که برگرفته از قرآن است می‌توانند در میدان هجمه جنگ ترکیبی دشمن، نوجوان و جوان را با زلال معارف اسلامی‌ آشنا و با تلاشی از جنس جهاد تبیین، شبهات و هجمه‌های دشمنان را خنثی و نسل جوان را برای نقش‌آفرینی در مسیر انقلاب آماده کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اکثر مساجد استان، به‌منظور شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر در راستای ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد کرده است.

مظاهری هدف از راه‌اندازی این پایگاه‌ها را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی از پایگاه مسجد برشمرد و توضیح داد: قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به‌عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اهداف تشکیل پایگاه‌های قرآنی مساجد است.

وی با تأکید بر اینکه در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شاهد حضور پایگاه‌های قرآنی مساجد استان نیز خواهیم بود، افزود: حضور قاریان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی مدهامتان، نقطه اتصال این مسابقات با طرح «مساجد، پایگاه‌های قرآنی» است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به ملاک‌های ارزیابی پایگاه‌های قرآنی در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: برگزاری منظم جلسات، ثبت گزارش برگزاری جلسات در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد به‌صورت مستمر، کیفیت برگزاری جلسات، هم‌افزایی با سایر کانون‌ها و استفاده از قاریان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی مدهامتان برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای امتیاز خواهد بود.

گفتنی است، سال گذشته و در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، حدود ۷۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری در بخش‌های مختلف این رویداد با ارسال آثار و به‌صورت مجازی شرکت کردند که شش متسابق به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت، «محمدصادق حیدری» مرتل ممتاز استان توانست به مقام سوم کشور در رشته قرائت ترتیل دست یابد.

انتهای پیام
captcha