کوچکترین اقدام صهیونیست‌ها علیه ایران به نابودی حیفا و تل‌آویو منجر می‌شود
کد خبر: 4134959
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
رئيس‌جمهور در مراسم رژه ارتش ۱۴۰۲:

کوچکترین اقدام صهیونیست‌ها علیه ایران به نابودی حیفا و تل‌آویو منجر می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رئيسی صبح ۲۹ فروردین در مراسم رژه ارتش ۱۴۰۲، به پاسخ کوبنده نیروهای مسلح به تهدیدات دشمن اشاره کرد و گفت: هر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت را از جانب نیروهای مسلح در پی خواهد داشت. کوچکترین اقدامی از سوی دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی علیه ایران با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود.

رئيسی در مراسم روز ارتش

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئيسی، رئيس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز ۲۹ فروردین، در مراسم رژه ارتش ۱۴۰۲، در سخنانی با گرامیداشت بهار طبیعت، بهار قرآن ماه مبارک رمضان؛ ماه عبادت و بندگی و نجوای با حضرت حق و نیز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ارواح شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران درود فرستاد و گفت: قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی و مخلصانه و اندیشه و انگیزه بلند ارتشیان دلاور در همه عرصه‌ها هستیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی شاخصه‌هایی همچون خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری دارد. خداباوری در او اندیشه الهی، اندیشه دفاع از مردم، اندیشه دفاع از وطن و حفظ ارزش‌های الهی و ایستادگی و مقاومت را ایجاد می‌کند؛ ارتشی که امروز در دنیا افتخار دارد، ولایتمدار است و در سلسله‌مراتب فرماندهی تحت فرماندهی معظم کل قوا انجام وظیفه می‌کند و دستور و فرمان او را که فرمان الهی است به جان می‌خرد.

رئيس‌جمهور یادآور شد:‌ خودباوری باعث شده که امروز ارتش دلاور، شجاع و قهرمان ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه برباید. امروز همگان معتقدند ارتش ما ارتشی مجهز، بروز و بهنگام است و از تجهیزات پیشرفته برخوردار است و این تجهیزات به برکت علم و دانش بومی شده است. در برخی از ارتش‌ها تجهیزات وارداتی حرف اول را می‌زند ولی افتخار ما این است که در ارتش ما تجهیزات بومی حرف اول را می‌زند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از همه تهدیدات و کاستی‌ها برای خود فرصت ساخته است، گفت: از سوی دیگر ارتش فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه کشور و خود به وجود آورده است. ارتش مردم‌باور است و به حقیقت به مردم عشق می‌ورزد و این در حقیقت مصداق شعار ارتش فدای ملت است.

اعتماد مردم به ارتش

وی ادامه داد: مردم به ارتش اعتماد دارند و آن را پشتوانه امنیت و آسایش و رفاه اجتماعی می‌دانند. ملت نگاه می‌کند هرگاه حادثه‌ای در کشور اعم از سیل، زلزله و کرونا رخ می‎‌دهد ارتش در کنار آنها ایستاده و این حس مردم نسبت به ارتش است.

رئیس قوه مجریه ارتش را سد محکمی در برابر ضدانقلاب، گروه‌های تکفیری، اشرار عنوان کرد و افزود: ارتش هم مرزبانی می‌کند و هم در اقیانوس‌ها از منافع جمهوری اسلامی ایران پاسداری می‌کند. امروز مردم احساس یکی بودن با ارتش را دارند و این احساس، احساس بسیار مبارکی است. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است و پیام این حضور و پیام 29 فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. دستان توانای نیروهای مسلح ایران به گرمی دستانی را می‌فشارد که برای امنیت منطقه تلاش کند، اما برای نیروهای فرامنطقه‌ای پیامش این است که هرچه زودتر منطقه را به نفع خود و به نفع امنیت مردم منطقه ترک کنید. حضور ایران در منطقه حضور امنیت‌ساز است اما حضور نیروهای فرامنطقه‌ای امنیت‌ساز نیست.

بیگانگان منطقه را ناامن می‌کنند

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: دشمن داعش را تشکیل داد و از اشرار حمایت کرد ولی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر داعش و اشرار ایستادند و در این مسیر شهدای سرافراز ما به ویژه شهید سلیمانی برای امنیت منطقه ایستادگی کردند اما در مقابل بیگانگان فقط منطقه را ناامن می‌کنند. قدرت جمهوری اسلامی ایران قطعاً به نفع منطقه است. بارها مسئولان نیروهای مسلح کشورهای دیگر گفته‌اند که نیروهای مسلح ایران به کمکشان آمده و از تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه دفاع کرده است.

رئيس شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که از مرزهای دریایی و هوایی و زمینی دفاع کند و آنها را جمهوری اسلامی ایران را به امن‌ترین مرزها تبدیل کند. ارتش برای دفاع از مرزها در آسمان و دریا حضور دارد و این شجاعت و این حضور مثال‌زدنی است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: تصور می‌کردند با جنگ تحمیلی و با تحریم می‌توانند اخلالی در برنامه‌ها و امنیت ایران ایجاد کنند ولی اینگونه نشد و امروز نیروهای مسلح به دژ محکمی تبدیل شده‌اند و در پرتو آن، مردم امنیت، زندگی و آسایش و کسب و کار دارند.

رئیس جمهور به پاسخ کوبنده نیروهای مسلح کشورمان به تهدیدات دشمن اشاره کرد و گفت: هر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت را از جانب نیروهای مسلح در پی خواهد داشت. کوچکترین اقدامی از سوی دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی علیه کشور، با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود و لذا هرگز نباید جایگاه افتخارآفرین و اقتدارآفرین و قدرت‌آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را فراموش کنند.

صلح و امنیت پیام نیروهای مسلح ایران است

رئیسی خطاب به مردم ایران و ملت‌های منطقه گفت:  پیام حضور نیروهای مسلح ما پیام صلح و امنیت است و پاسداری از منافع و امنیت ملی و خون شهدا در دستورکار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. خانواده معظم شهدا بدانند اگر زمانی خون شهدای ایران اسلامی توانست از مرزها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پاسداری کند، امروز نیروهای مسلح این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی در پایان به حمایت‌های دولت از نیروهای مسلح اشاره و تأکید کرد: تجهیز نیروهای مسلح و حمایت بودجه‌ای در دستورکار دولت قرار دارد و دولت خود را موظف به انجام این کار می‌داند و به همین جهت من و همکاران در خدمت نیروهای مسلح هستیم. امیدواریم که افسران و فرماندهان نیروهای مسلح موفق و مؤید باشند و موجبات اقتدار و امنیت بیشتر را برای کشور فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha