برگزاری بازار عید فطر در «وینیپگ» کانادا
کد خبر: 4134800
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

برگزاری بازار عید فطر در «وینیپگ» کانادا

مسلمانان کانادا و سراسر جهان در این هفته، خود را برای پایان ماه رمضان آماده می‌کنند و به همین مناسبت بازاری در شهر وینیپگ به مناسبت عید فطر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از CBC، انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه منیتوبا (The University of Manitoba) بازار عید را دیروز یکشنبه، 27 فروردین در مرکز اجتماعی وینیپگ جنوبی برگزار کرد و 62 فروشنده را گرد هم آورد که همه چیز از شیرینی، گوشواره تا انجام خالکوبی حنا را می‌فروختند.

زهرا طارق، برگزارکننده رویداد، به CBC گفت: این قطعاً چیزی است که مردم برای خرید آن می‌روند. بسیاری از مسلمانان می‌خواهند لباس جدیدی برای تعطیلات انتخاب کنند و لباس‌های متنوع در بازار به آنها مانند یک فروشگاه حق انتخاب می‌دهد.

وی افزود که به خاطر پاکستانی بودنش اغلب مجبور بود برای عید لباس‌های دیگری تهیه کند یا از طریق اینترنت یا از افرادی که از وطنش باز می‌گشتند لباس مناسب پیدا کند.

زهرا طارق تصریح کرد: این رویداد همچنین فرصتی عالی برای مسلمانان وینیپگ بود تا پس از محدودیت‌های همه گیر کرونا تغییر را حس کنند.

امید عبدالله اف و همسرش سورایو، غذاهای ازبکستانی را در بازار می‌فروختند.

این غذاها ترکیبی از غذاهای مختلف از مناطق همسایه را نشان می‌دهد و این دو نفر غذاهای ازبکی را به همراه غذاهای چینی، عربی و آذربایجانی می‌فروختند.

وی گفت که استقبال از غذای آنها در این رویداد عالی بود.

کالین فریزر با دخترش تئا کانلی روز یکشنبه در بازار بود. آنها از دیدن کالاهایی از طیف وسیعی از کشورها و فرهنگ‌ها در بازار هیجان‌زده شدند.

فریزر گفت: عالی است. ما انتظار نداشتیم چیزی به این بزرگی، رنگارنگ یا اینقدر سرگرم‌کننده باشد. این فوق‌العاده است.

حدود ۲۵ هزار مسلمان در شهر ۷۵۰ هزار نفری وینیپگ زندگی می‌کنند. این شهر مرکز استان منیتوبا است.

برگزاری بازار عید فطر در وینپیگ

انتهای پیام
captcha