گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در سایه تولید علم در حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 4134395
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در سایه تولید علم در حوزه دفاع مقدس

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه تولید علم در حوزه دفاع مقدس منتج به گفتمان‌سازی و نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت جامعه خواهد شد، افزود: دانشنامه دفاع مقدس کار فرهنگی و پژوهشی است.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 26 فروردین، در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم شعار سال تولید است که باید در بخش‌های مختلف کشور محقق شود و مورد توجه جدی قرار گیرد و در حوزه دفاع مقدس باید تولید با جدیت در دستور کار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان با بیان اینکه تولید علم یکی از مؤلفه‌های مهم در حوزه دفاع مقدس است،گفت: دانشنامه دفاع مقدس علمی‌ترین تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود و از جهات مختلف هم برای نسل فعلی و هم برای آیندگان قابلیت استفاده و کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید علم در حوزه دفاع مقدس منتج به گفتمان‌سازی و نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت جامعه خواهد شد، افزود: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

کریمی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه‌ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و گفت: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید خواهد شد.

وی تأکید کرد: بهره‌مندی از گنج دفاع مقدس تنها از طریق نظریه پردازی و تولید علم امکان پذیر است و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی و تهیه بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در کشور الگوگیری از فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده است و دانشنامه دفاع مقدس نقش مهمی در این مهم دارد. تولید محتوا و جدی گرفتن جهاد تبیین یکی دیگر از محورهای تحقق تولید در حوزه دفاع مقدس است. جهاد تبیین باید در تمام فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه باشد.

فرمانده سپاه استان با تأکید بر اینکه محور فعالیت‌های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی تبیینی است، گفت: تبیین در کنار سایر رویکردهای کنگره انجام می‌شود و تولید محتوای اثربخش و تحقق جهاد تبیین در دستور کارست.

وی در پایان گفت: یکی از ضرورت‌هایی که باید مورد توجه کمیته‌های تخصصی دانشنامه دفاع مقدس ارتباط با مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد است و اقدامات انجام شده باید در این مراکز به خوبی تبیین و تشریح شوند تا جامعه از حماسه های هویت ساز در دوران دفاع مقدس به خوبی آگاه شود.

انتهای پیام
captcha