قدردانی فلسطینیان از مواضع رئیس جمهور ایران در حمایت از قدس
کد خبر: 4134095
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

قدردانی فلسطینیان از مواضع رئیس جمهور ایران در حمایت از قدس

رئیس حماس در غزه بر آمادگی محور منطقه‌ای قدس برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد. در همین حال جهاد اسلامی سخنان امروز رئیس جمهور ایران در راهپیمایی غزه را نشان از مواضع ثابت ایران در دفاع از آرمان نخست امت اسلامی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، هزاران نفر از مردم فلسطین  امروز در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در نوار غزه شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین و تصاویر قدس و قبة الصخره و مسجد الاقصی را در دست داشتند، بر تداوم مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه طی سخنانی در این راهپیمایی تاکید کرد که فرماندهی مقاومت و فرماندهی جبهه قدس برای پشتیبانی از نگاهبانان مسجد الاقصی در هر شرایطی ورود خواهند کرد.

السنوار مسجد الاقصی، بیت المقدس و نگاهبانان آن را قلب امت اسلامی توصیف کرد و گفت: در پس این‌ها نیروهای پشتیبان در کرانه باختری، فلسطین و سوریه، لبنان و یمن هستند.

قدردانی فلسطینیان از مواضع رئیس جمهور ایران در حمایت از قدس

این شخصیت فلسطینی خطاب به نگاهبانان مسجد الاقصی و شهرهای فلسطینی گفت: ای نگاهبانان مسجد الاقصی، قدس و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی مطمئن باشید که شما از شرافت امت اسلامی دفاع می‌کنید.

وی افزود: کلید جنگ و صلح در دست شماست. خود را دستکم نگیرید. در پشت شما ارتش‌هایی قوی نه تنها از داخل فلسطین بلکه از همه جبهه مقاومت قرار دارند و فرماندهی مقاومت و فرماندهی محور قدس برای پشتیبابی از شما در هر شرایطی مداخله خواهد کرد.

السنوار گفت: امروز مردم کرانه باختری و نیروهای مجاهد کتائب شهدای الاقصی، سرایا القدس و همه گروه‌های مقاومت اشتباهات 30 سال گذشته را اصلاح می‌کنند.

این مسئول حماس بر لزوم رفع اختلافات میان کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: آنچه اخیرا رخ داده گامی در مسیر درست است.

وی تشکیل مقاومت را به لطف حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی دولت بشار اسد در سوریه و تقویت روابط با حزب الله خواند و گفت: تاکید نصرالله بر حمایت از فلسطین، قدس و کرانه باختری باعث افتخار امت اسلامی است.

السنوار گفت: دنیا شاهد جنگ دینی تلمودی علیه قدس و کرانه باختری است و اینکه رفتارهای رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی چه معنایی دارد. بنابراین نقش و تکلیف علما و بزرگان مهم است. این جنگ تنها علیه اسلام نیست بلکه مسیحیت را هدف گرفته است.

این مسئول حماس گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی جهان با درک تنش‌ها در قدس در این ایام ماه مبارک رمضان و احتمال وخیم شدن اوضاع به اسرائیل هشدار دادند.

السنوار افزود: اگر مویی از سر نگاهبانان زن در مسجد الاقصی کم شود، خون‌های زیادی به راه خواهد افتاد. اسرائیل هشدارها از بیرون درباره تبعات تعرض به مسجد الاقصی را نمی‌فهمد، بلکه از پاسخ مقاومت درس عبرت گرفت و تلاش کرد اوضاع را آرام کند.(اشاره به دستور نتانیاهو برای توقف تجاوز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در دهه آخر ماه مبارک رمضان)

این مسئول فلسطینی گفت: ما متوجه نیات پلید اسرائیل هستیم و تاکید می‌کنیم که ما و مقاومت در غزه و جبهه قدس در کمین نشسته‌ایم و برای دفاع از مسجد الاقصی و کرانه باختری طوفان به پا می‌کنیم.

السنوار ضمن دروغ خواندن شعارهای جامعه بین‌المللی در خصوص حقوق بشر، گفت: رهبران جهان عرب هم به محکومیت‌ها اکتفا نکنند بلکه با گام‌های عملی برای قطع روابط و بستن سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

السنوار ضمن تقدیر از مشارکت رئیس جمهور ایران در مراسم روز جهانی قدس درغزه از طریق ایراد نطق در آن گفت: ما پایبندی ایران به حمایت از مقاومت فلسطین را ارج می‌نهیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با صدور بیانیه‌ای از سخنان رئیس جمهور ایران در مراسم غزه قدردانی کرد.

این جنبش تاکید کرد: سخنان آقای رئیسی، بیانگر موضع صادقانه ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت است.

جهاد اسلامی گفت: مواضع رئیسی تجسم ثبات مواضع ایران است که بر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و تحت صیانت آیت‌الله خامنه‌ای متمرکز است .

جهاد اسلامی همچنین از حمایت‌های سیاسی، مالی، رسانه‌ای و نظامی جمهوری اسلامی از فلسطین، قدس و مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha