پاسخگویی به چرایی تکالیف شرعی در تربیت دینی مؤثر است
کد خبر: 4131765
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

پاسخگویی به چرایی تکالیف شرعی در تربیت دینی مؤثر است

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس با تأکید بر ضرورت شبهه‌زدایی برای نسل جدید گفت: پاسخگویی به چرایی تکالیف شرعی در تربیت دینی بسیار موثر است لذا در فرآیند تربیت ما مأمور به وظیفه هستیم و نتیجه با خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 16 فروردین در نخستین نشست آموزگاران پایه سوم، دبیران پایه هشتم، مدیران مدارس دارای دانش آموز روزه اولی و نمایندگان انجمن اولیا مدارس نواحی چهارگانه شیراز با موضوع جشن دانش آموزان روزه اولی، در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز، گفت: معلمی شغل انبیا بلکه بالاتر از آن شغل خداوند است زیرا خداوند این واژه را برای خودش استفاده کرده است.

وی افزود: هر باسوادی، عالم نیست چنان که حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید سواد چهار ویژگی دارد لذا اگر علمی این چهار ویژگی را نداشته باشد هرچه افزوده شود خطرناک‌تر است.

حدائق با اشاره به زبان علم بدون تقوا که خداوند در قرآن از باسوادان بی تقوا به سگ و الاغ تعبیر می‌کند، گفت:«خودشناسی» اولین ویژگی علم است، بنابراین مولا علی(ع) در مناجات‌هایش با خدا، خود را هیچ می‌داند و خدا را همه چیز می‌داند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس تصریح کرد: دومین ویژگی علم، «خداشناسی» است و سومین ویژگی علم «وظیفه‌شناسی» است.

وی، «آسیب‌شناسی» چهارمین ویژگی علم برشمرد و اظهار کرد: معلم باید وظیفه خود را در برابر خداوند بداند و تا زمانی نفس می‌کشد به شاگردانش بیاموزد. چنان‌که رهبر معظم انقلاب، معلم باید آموزه‌های دینی را بگوید و بگذرد قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

حدائق، تقوا را معیار عزت برشمرد و گفت: پاسخگویی به چرایی تکالیف شرعی در تربیت دینی بسیار موثر است لذا ما در فرآیند تربیت مامور به وظیفه هستیم و نتیجه با خداست.

یادآور می‌شود، همایش معلمان دارای دانش‌آموز روزه اولی با حضور ۶۰۰ فرهنگی در شیراز برگزار شد و قرار است همایش بزرگی تحت عنوان دانش‌آموزان روزه اولی در روز شنبه، ۱۹ فروردین در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شود.

انتهای پیام
captcha