مردم همچنان پایبند شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشند
کد خبر: 4131236
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

مردم همچنان پایبند شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار کرونا در استان فارس از مردم خواست تا با مجموعه سلامت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس،‌ سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 فروردین در نشست این دانشگاه گفت:‌ با توجه به افزایش نسبی آمارهای کرونا در هفته‌های اخیر، نیاز است همانند گذشته مردم با مجموعه سلامت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری داشته باشند تا شاهد کاهش آمار ابتلای کرونا در استان باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان در ایام نوروز همانند دیگر ایام سال گفت: در طول تعطیلات نوروز امسال، همکاران حوزه درمان استان در بخش اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان، پذیرای ۱۷۰ هزار و ۲۲۲ مورد مراجعه مردمی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:‌ طی این ایام با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام سه هزار و ۷۳۹ مورد عمل جراحی، به ۱۰ هزار و ۳۱۰ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، خدمات درمانی مورد نیاز ارائه شد.

حسینی دیگر محور تلاش‌های مجموعه سلامت استان را در روزهای آغازین سال ۱۴۰۲، در حیطه اورژانس و ماموریت‌های امدادی عنوان کرد و از انجام ۱۱ هزار و ۹۰۸ مأموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از قریب به ۱۲ هزار مورد مأموریت انجام شده از سوی امدادگران اورژانس فارس، یک هزار و ۹۳۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی با اشاره به انجام هشت سورتی پرواز بالگردهای اورژانس هوایی فارس در ایام تعطیلات نوروز امسال ادامه داد: امدادرسانی به ۱۵۲ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، بخش دیگری از تلاش‌های امدادگران اورژانس فارس در تعطیلات نوروزی بوده است.

رئیس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به اقدامات تلاشگران مجموعه بهداشت دانشگاه در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی‌های ستاد سلامت نوروزی دانشگاه برای فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت استان در تعطیلات نوروزی، از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲، به ۱۰۲ هزار و ۸۹۸ مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس نیز خدمات‌رسانی شده است.

وی، انجام ۱۶ هزار و ۶۱۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس را بخش دیگری از تلاش‌های مجموعه بهداشت استان در نوروز امسال برشمرد و افزود: در این بازدیدها، ۲۴۱ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی شده و ضمن شناسایی و معدوم‌سازی بیش از ۴ هزار و ۶۱۰ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی، ۲۶ مرکز به دلیل تخطی از موازین بهداشت و سلامت عمومی، تعطیل شد.

حسینی همچنین از انجام ۳۲۶ مورد بازدید از داروخانه‌ها، ۶۸ مورد بازدید از واحدهای تولید، نگهداری و پخش مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ۴۳ مورد بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و ۱۹ مورد بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌های ارائه کننده محصولات مکمل، طبیعی و سنتی، همچنین پاسخگویی همکاران مجموعه سلامت استان به ۹۴۳ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه به عنوان بخش دیگری از تلاش‌های ستاد سلامت نوروزی دانشگاه در ایام نوروز امسال خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در این ایام و همراهی خانواده سلامت استان با مردم و مهمانان نوروزی در روزهای تعطیلات نوروز یادآور شد: خدمات انجام شده به صورت مستمر در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مورد پایش قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha