دومین سال پویش «میهمان سفره کریمان» برگزار می‌شود
کد خبر: 4131148
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

دومین سال پویش «میهمان سفره کریمان» برگزار می‌شود

دبیر مجمع هیئات مذهبی شمال‌غرب تهران گفت: پویش «میهمان سفره کریمان» از سال گذشته آغاز شده و امسال هم اکثر مساجد سطح منطقه پنج، هر شب پذیرایی از نمازگزاران را انجام می‌دهند و بعضی از حسینیه‌ها از نیمه ماه تا پایان ماه مبارک موکب پذیرایی برگزار می‌کنند.

مرتضی متشرعی، دبیر مجمع هیئات مذهبی شمال‌غرب تهران و خادم پویش «میهمان سفره کریمان» در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با چگونگی اجرای این پویش گفت: در این طرح مساجد، هیئات و حسینیه‌ها در منطقه ۵ تهران از نمازگزاران و مردم رهگذر، با افطاری ساده که توصیه مقام معظم رهبری است پذیرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: از نیمه ماه مبارک‌، شب میلاد کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) به مدت ۹ روز در سطح منطقه این طرح اجرا می‌شود. پذیرایی به صورت افطاری ساده با چای و خرما است و در صورت فراهم شدن امکان بیشتر پذیرایی بیشتری انجام می‌شود.

متشرعی اعلام کرد: این کار از سال گذشته آغاز شده و امسال هم اکثر مساجد سطح منطقه، هر شب پذیرایی از  نمازگزاران را انجام می‌دهند و بعضی از حسینیه‌ها از نیمه ماه تا پایان ماه مبارک موکب پذیرایی برگزار می‌کنند. امسال شهرداری مناطق هم از شب اول در بوستان‌های شاخص پذیرایی افطار را دارند که در منطقه ۵ بوستان میعاد در خیابان آیت‌الله کاشانی بلوار ابوذر انجام می‌شود. امیدواریم این سنت حسنه افطاری ساده در سطح کشور به صورت خود جوش فراگیر شود و همه از این فیض بزرگ مستفیض شوند.

انتهای پیام
captcha