اعلام برنامه‌های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه فارس
کد خبر: 4128805
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

اعلام برنامه‌های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه با عنایت به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن دو طرح  نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان اجرا می‌شود،‌ به تشریح برنامه‌های این طرح‌ها پرداخت.

حجت‌‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی اوقاف برای ایام رمضان و ایام نوروز گفت: با عنایت به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن دو طرح  نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی اجرای طرح از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ است، افزود: همچون سال‌های گذشته بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان مکان اجرای این طرح‌هاست که برای سهولت خدمت‌رسانی به زائران و ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در سه سطح مختلف تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی می‌شود.

موسوی با تصریح اینکه غبارروبی و نظافت، فضاسازی محیطی در هر سه سطح اجرا می‌شود،‌ گفت: برگزاری مراسم سال تحویل ویژه بقاع متبرکه سطح یک و سطح دو است. اقامه نماز جماعت در هر سطح بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت دینی در بقاع سطح یک و سطح دو خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: خیمه‌های معرفت دینی شامل غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره،  غرفه کودک و نوجوان و غرفه‌های چند رسانه‌ای است که با استفاده از حضور مبلغین اعزامی و بومی مدیریت می‌شود.

وی اظهار کرد: آیین جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم‌های مطهر، برپایی محافل انس با قرآن کریم با تلاوت قاریان‌ بین‌المللی، برگزاری ویژه برنامه‌های دعاخوانی و مناجات ویژه ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود که در قالب اجرای برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی است.

موسوی ادامه داد: همچنین تعدادی از برنامه‌ها به صورت اختصاصی و مناسبتی در طول مدت طرح اجرا خواهد شد از جمله ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در ۱۰ رمضان، جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان، برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور با عنوان «نسیم کرامت»، برپایی ویژه برنامه‌های احیا و شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع)، برگزاری سفره افطار ساده در حرم‌های مطهر امامزادگان از جمله برنامه‌های اختصاصی این ایام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha