بهبود روابط با کشورهای همسایه نشانه دیپلماسی موفق دولت است
کد خبر: 4128659
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

بهبود روابط با کشورهای همسایه نشانه دیپلماسی موفق دولت است

امام‌جمعه ارومیه گفت: بهبود و تقویت روابط با کشورهای همسایه و توافق با این کشورها نشانه موفقیت دولت در دیپلماسی مبتنی بر همسایگان است، توافق اخیری که ایران با کشورهای همسایه داشته، زمینه خشم دشمنان را برانگیخته است که همین امر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌ جمعه ارومیه، امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تلاش موفق دولت در نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف بین‌الملل اظهار کرد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظام سیاسی جدید دنیا ارزشمند و بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: بهبود و تقویت روابط با کشورهای همسایه و توافق با این کشورها در همین راستا بوده و نشانه موفقیت دولت در دیپلماسی مبتنی بر همسایگان است، توافق اخیری که ایران با کشورهای همسایه داشته، زمینه خشم دشمنان را برانگیخته است که همین امر یک موفقیت بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: این توافق‌ها علاوه بر اثرگذاری‌های سیاسی، در مسائل و موضوعات اقتصادی کشور هم تأثیر خوبی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه بر حوزه‌های مختلف بین‌الملل در آشوب‌سازی در ایران هم شکست خورده‌اند، اظهار کرد: ناکامی در ایجاد آشوب به بهانه چهارشنبه آخر سال از جمله نشانه‌های این شکست است.

وی گفت: با عنایات الهی، هوشیاری و بصیرت مردم ایران و مدیریت خوب نیروهای نظامی و امنیتی، این توطئه هم خنثی شده و دشمنان نظام و ملت خوار شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گرامیداشت روز شهدا، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان را وظیفه‌ای همگانی مطرح کرد و افزود: بر همه ما واجب است که یاد و نام شهدایی نظیر شهیدان باکری را زنده نگه داریم.

امام‌جمعه ارومیه همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با ایام عید نوروز اظهار کرد: این امر، نشانه خوبی از نزول برکت و رحمت الهی است که باید به بهترین شکل ممکن از این ایام با فضیلت در راستای اعتلای معنوی جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha