سرپرست دبیری شورای توسعه قرآنی منصوب شد
کد خبر: 4128542
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

سرپرست دبیری شورای توسعه قرآنی منصوب شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی حکمی سرپرست دبیری شورای توسعه قرآنی را منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حکم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیدمحمدجواد آل احمد به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی منصوب شد.

فعال حوزه قرآن و عترت، فعال در حوزه‌های فرهنگی و آیینی، فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مدیریت در زمینه‌های مختلف فرهنگی از اهم سوابق وی است.

ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ قرآنی در سراسر کشور از مهمترین وظایف او در احراز تصدی دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی به شمار می‌آید.

در متن حکم وی آمده است:

نظر به تجارب ارزنده در عرصه‌های مختلف امور قرآنی کشور و سوابق علمی و آموزشی حوزوی و دانشگاهی و حضور فعال در عرصه فرهنگ قرآنی، به موجب تبصره ۱ ماده ۱۰ آیین نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی جنابعالی را به عنوان سرپرست دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی منصوب می‌کنم.

هماهنگی و پیگیری تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اسناد راهبردی آن اهم وظایف و ماموریت‌های جنابعالی می‌باشد.

امید است با عنایت الهی و استفاده از ظرفیت‌های اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جلب همکاری نخبگان و فرهیختگان جامعه قرآنی کشور در این مسئولیت خطیر موفق و مؤید باشید.

عبدالحسین خسروپناه

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۴۵
0
0
چرا دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تغییر کرد؟
شاید یکی از تغییرات بسیار مهم که اغلب اعضای خدوم و صدیق جامعه قرآنی کشور، سال های متمادی آرزوی آن را داشتند، همین بخش مهم و اساسی بود. حقیقت آن است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور کارنامه ناموفق و مبهمی دارد. وضعیت تخصیص اعتبارات آموزش عمومی قرآن در کشور هر ساله در هاله ای از ابهام است. گسترش روز به روز شکاف بین فعالیت های بخش آموزش عمومی قرآن کریم در کشور در سال های اخیر به دلیل همین سوء مدیریت است.
گرو کشی از اعتبارات آموزش عمومی قرآن کریم کشور برای اهداف و غرائض خاص از جمله همین ایرادات است. گسترش جریان های پشت پرده که با استفاده از موقعیت های مادی و روابط پنهان، در بروز شرایط فرهنگی نامطلوب فعلی موثر بودند یکی دیگر از این آسیب هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۰
0
0
اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم امکان خدمات رسانی ندارند و وجودشان نفعی برای آموزش عمومی قرآن کریم در کشور ندارد و بلکه ضرر آن بیش از منفعت آن است، بهتر است کاملا تعطیل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۵۳
0
0
جناب آقای آل احمد
با سلام و تبریک تصدی پست دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، خواهشمندم در قدم اول بررسی بفرمایید اعتبارات آموزش عمومی قرآن کریم که برای وزارت آموزش و پرورش هزینه می شود کجا بلوکه شده و چگونه مدیریت می شود؟
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۱:۱۱
0
0
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر خسرو پناه
با سلام و احترام
امید است در مبارزه با فساد فرهنگی و مالی، به تغییر افراد بسنده نشود.

موفق باشید.
captcha