میرسلیم: مجلس یازدهم ترک‌فعل‌ها را با جدیت پیگیری کرد + فیلم
کد خبر: 4127404
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
تلخ و شیرین‌های نمایندگی در ۱۴۰۱

میرسلیم: مجلس یازدهم ترک‌فعل‌ها را با جدیت پیگیری کرد + فیلم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس یازدهم در حوزه نظارتی به مقوله تحقق شعار سال ورود جدی داشته و بر عملکرد دولت در زمینه اقدامات انجام‌شده و حتی ترک‌فعل‌ها نظارت جدی داشته است، لذا اقدامات نظارتی مجلس نسبت به مجلس قبل خیلی مفید و سازنده تلقی می‌شود.

مصطفی میرسلیم

سال 1401 در حوزه تقنین و قانونگذاری سالی پرفرازونشیب برای مجلس یازدهم بود و مصوبات این دوره خانه ملت گاها نقدهایی به همراه داشت. به مناسبت فرا رسیدن سال نو شمسی در سلسله‌گفت‌وگوهایی کوتاه با تعدادی از بهارستان‌نشینان، تلخ و شیرین‌های یکسال گذشته و آرزوهای وکلای ملت برای سال جدید را جویا شده‌ایم.

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تلخ‌ترین و شیرین‌تر اتفاقات دوره فعالیت خود در خانه ملت در سال 1401 اظهار کرد: مسائل بسیاری در طول سال 1401 به وقوع پیوست. همه ما سال 1401 را با عنوان خوب اقتصاد دانش‌بنیان که از سوی رهبر انقلاب طرح شد آغاز کردیم و تحقق این عنوان نیازمند انجام یک سری اقدامات و هماهنگی‌ها در سطوح قواست و در مجلس شورای اسلامی تلاش شده با در دستورکار قرار دادن برخی اقدامات، به فعالیت‌های دانش‌بنیان رونق و توسعه داده شود.

وی افزود: با وجود اینکه فرایندهای تقنینی خیلی سریع نیستند، ولی تلاش کردیم تا در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان فرایندهای تقنینی خیلی سریع پیش رود. این فرایندها طبق اصول پژوهشی و بحث و بررسی در کمیسیون‌‎های تخصصی و نیز در صحن مجلس پیش رفتند و البته خیلی راضی‌کننده نبود ولی تلاشمان را به کار گرفتیم و اگر هم تأخیری وجود داشت به خاطر تعدد و تنوع طرح‌هایی است که در مجلس یازدهم وجود داشته، طوری که در این سه سال تعداد طرح‌ها به حدود 800 طرح می‌رسید و برخی از اینها یک فوریتی و برخی دیگر دوفوریتی بودند و رسیدگی به هر کدام کار ساده‌ای نیست، ولی باز هم با این حال مجلس یازدهم در زمینه اقتصاد دانش‌‎بنیان و تسهیل کسب و کار و کیفی کردن تولیدات مصوبات بسیار خوبی داشته است.

جدیت مجلس در عمل به وظایف نظارتی

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به وظایف نظارتی مجلس گفت: مجلس یازدهم در عمل به وظایف نظارتی خود با جدیت رفتار کرده است. به عنوان مثال هر کدام از وزرا را براساس تخصصشان به کمیسیون مربوطه دعوت کردیم و از آنها درباره موضوعات و تصمیمات مختلف توضیح خواستیم.

میرسلیم تأکید کرد: همکاری دولت دوازدهم با مجلس یازدهم خیلی چشم‌گیر نبود و همکاری‌های لرزانی جریان داشت ولی در دولت سیزدهم این همکاری‌ها بهتر و تقویت شدند و مجلس هم در حوزه نظارتی روند، بهتری را در پیش گرفت.

وی افزود: مجلس یازدهم در حوزه نظارتی به مقوله تحقق شعار سال ورود جدی داشته و بر عملکرد دولت در زمینه اقدامات انجام‌ شده و حتی ترک‌فعل‌ها نظارت جدی انجام داده است. اقدامات نظارتی مجلس نسبت به مجلس قبل خیلی مفید و سازنده تلقی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: در کمیسیون اصل 90 با این دیدگاه از وزرای صمت، نیرو، نفت و اقتصاد دعوت کردیم تا به برنامه‌های آنها برای انطباق با شعار سال پی ببریم.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha