مسئولان با جنایت مسموم‌سازی هوشمندانه‌تر برخورد کنند + صوت
کد خبر: 4126584
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
مهدی عرب‌صادق:

مسئولان با جنایت مسموم‌سازی هوشمندانه‌تر برخورد کنند + صوت

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به جنایت توصیف کردن «مسمومیت دانش‌آموزان» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسئولان باید در برخورد با این جنایت و نیز مدیریت عملیات روانی این اتفاقات از سوی رسانه‌های معاند، هوشمندانه‌تر عمل کنند.

مهدی عرب‌صادق، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی

مهدی عرب‌صادق، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» و جنایت توصیف کردن آن در حق کودکان به منزله معصوم‌ترین عناصر جامعه و ضرورت ورود جدی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی گفت: فرزند یک خانواده اصلی‌ترین سرمایه آن خانواده است و طبیعی است که حفظ سلامتی فرزندان مهمترین دغدغه هر پدر و مادر است. زمانی که یک خانواده امانتی را به نظام آموزش و پرورش می‌سپارد وظیفه نظام آموزشی صیانت از این امانت هم به لحاظ رشد و تعالی و هم به لحاظ سلامت جسمانی است و باید پاسخگو هم باشد.

وی با بیان اینکه شکی در نقش دشمن در این اتفاقات نیست، گفت: فقط کسانی که سابقه چنین جنایاتی داشتند می‌توانند امروز هم به راحتی این جنایت را در حق دانش‌آموزان و دختران نوجوان این سرزمین انجام دهند و منافقین در صدر لیست این نوع جنایات هستند. برچسب و نشان اصلی منافقین جنایت است و هیچ خط قرمز و مرزی هم برای این مسئله نمی‌شناسند اما باید مسئولان هم در برخورد با این جنایت و هم در مدیریت عملیات روانی این اتفاقات از سوی رسانه‌های معاند هوشیارتر باشند.


بیشتر بخوانید:


عرب‌صادق اظهار کرد: هر جریانی که عملیات میدانی این موضوع را انجام می‌دهد، عملیات روانی آن را هم خودش برعهده دارد. این طبیعی است که دشمنان بعد از شکست در اغتشاشات و فتنه اخیر به دنبال انتقام‌گیری باشند و بخواهند به بهانه آزادی، زندگی و تعالی را از زنان آینده کشور در تمدن نوین اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی بگیرند.

اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌ای در داخل 

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در این خصوص صیانت بیشتری از دختران این مرز و بوم داشته باشند، گفت: وقتی جامعیت و مرجعیت رسانه در دست ما نباشد این مرجعیت به خارج از مرزها می‌رود و رسانه‌های معاند در این وضعیت از این قبیل قضایا سوءاستفاده می‌کنند. در جنگ ترکیبی و روانی که امروز علیه کشور ما با شدت ادامه دارد لازم است رسانه‌های داخلی رسالت خود را دقیق‌تر انجام دهند که تا حدی کوتاهی کرده‌اند.

عرب‌صادق درباره تأثیر محدودیت‌های اعمال شده بر رسانه‌ها از سوی مسئولان در پیگیری دقیق‌تر موضوع و ارائه اخبار و اطلاعات درست و دقیق به مردم در افزایش ضریب تأثیرگذاری روانی رسانه‌های معاند گفت: مسئولان باید خبر را صحیح، دقیق و سریع از طریق رسانه‌های داخلی به مردم برسانند و این مسئله در چنین اتفاقاتی اهمیت مضاعفی دارد و اگر این کار به شکل درستی انجام نشود، رسانه‌های معاند با پمپاژ اخبار نادرست و مغرضانه مرجعیت و محوریت پیدا می‌کنند. امروز همین جماعت هستند که از تشویش و ناامنی ذهنی مردم سود می‌برند و هر نوع کوتاهی از سوی مسئولان این فضا را برای رسانه‌های معاند برای پیشبرد عملیات روانی بیشتر فراهم می‌کند.

پیشگیری از دوقطبی‌‌سازی‌های آتی دشمن   

این کارشناس مسائل سیاسی درباره ضرورت استفاده از تجربیات اتفاقات اخیر و نوع اقدامات و جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن برای پیشگیری از بروز دوقطبی و شکاف در جامعه در هنگامه تقارن عید نوروز و ماه رمضان و ایجاد تقابل میان یک مناسبت ملی و یک مناسبت مذهبی گفت: اساسا وظیفه و ماموریت رسانه‌های معاند و امپراتوری رسانه‌ای استکبار، ایجاد دوقطبی بین مردم و قراردادن مردم در سمت غلط این دوقطبی در مقابل حاکمیت است و این همان تعریف فتنه است.

وی یادآور شد: شرایط ایجاد شده در کشور از همان نامه یکی از سران فتنه در روز عاشورا که سعی کرد خود را حسین زمان جلوه دهد، آغاز شد و تا کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین ادامه یافت و با پروژه «مهسا امینی» آن را پیش بردند اما پس از پایان خیابانی اغتشاشات و فرمان عفو هوشمندانه رهبر معظم انقلاب این جریان در عمل شکست خورد. لذا طبیعی است که در فکر طراحی سناریوهای جدیدی برای ایجاد یک دوقطبی تازه در جامعه باشند.

دوقطبی‌سازی با هدف کمرنگ کردن معنویت در جامعه 

عرب‌صادق هدف مشترک همه این سناریوها در این جنگ ترکیبی را مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی و قداست‌زدایی خواند و گفت: همه این پروژه‌ها در چارچوب این اهداف تعریف می‌شوند و در این مسیر همه پادوهای وابسته به نظام استکبار؛ سلطنت‌طلبان و منافقین و تجزیه‌طلبان در کنار صهیونیست‌ها، با هم متحد هستند زیرا به تنهایی فاقد یک سرمایه و پایگاه اجتماعی قابل اتکا در جامعه بوده و سرمایه اجتماعی اصلی آنها اکانت‌های فیک فضای مجازی است. الان هم آنها این جریان دوقطبی را به بهانه‌های مختلف از جمله همین تقارن عید نوروز و ماه رمضان ادامه خواهند داد و هیچ بعید نیست جریان جنایتکار و منفوری مانند منافقین در پسافتنه اخیر بخواهد عملیات ایذایی یا ترور انجام دهد.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: آنها می‌خواهند ضمن پیشبرد نقشه‌های استکباری خود، نقش معنویت و دین را در جامعه کمرنگ کنند و این طبیعت جنگ ترکیبی است که در چند جبهه با چند هدف به چند جامعه هدف حمله می‌شود تا در جامعه غبار و ابهام ایجاد شود و این کار مسئولان را بسیار سخت می‌کند.

کد

وی در پایان با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل باید تقابل با جنگ ترکیبی دشمن را تخصصی و علمی دنبال کند، گفت: جنگ ترکیبی از ابزارهای نوین نظام سلطه و استکبار است و خنثی کردن آن جز با مجهز شدن به تفکر، علم و تخصص‌های نوین امکان‌پذیر نیست و این سازمان باید اتاق‌های فکر مرتبط با این موضوع را در خود ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha