هشتمین اجلاس نماز فارس برگزار شد
کد خبر: 4126237
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

هشتمین اجلاس نماز فارس برگزار شد

هشتمین اجلاس سراسری نماز استان فارس با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه‌، خانواده و معلمان آینده» در شیراز برگزار شد.

هشتمین اجلاس سراسری نماز استان فارس، تجلیل از برگزیدگانبه گزارش ایکنا از فارس، هشتمین اجلاس سراسری نماز استان فارس با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه‌، خانواده و معلمان آینده» با حضور مسئولان ارشد استانی و همراه با معرفی برترین‌های حوزه نماز این استان امروز، 14 اسفندماه در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.

سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس در این مراسم نکاتی راجع به اهمیت اقامه نماز یادآور شد و گفت:‌ نماز برکات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلفی به اقامه نماز مرتبط می‌شوند، به نقش نماز در ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردها و پیشرفت‌های متعددی در کشورمان داشتیم که لازم است معلمان این دستاوردها را به نسل جدید معرفی کنند.

کوروش زارع شیبانی، رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس هم در این مراسم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه نماز گفت:‌ معظم‌له دو مبحث اقامه نماز و توجه به دانشگاه فرهنگیان را مورد تأکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز یعنی ادای حق نماز و نماز را تمام به جای آوردن،‌ افزود: دین آمده است تا انسان را سعادتمند کند و اقامه نماز در واقع اقامه دین است.

زارع شیبانی در ادامه با تصریح اینکه متأسفانه شاهد کم مهری نسبت به دانشگاه فرهنگیان هستیم، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان دو بعد دارد؛ یکی شأن معلم و دیگری شأن دانشگاه فرهنگیان است زیرا هر دو این‌ها انسان‌ساز هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با تأکید بر اینکه باید عوامل فرهنگ‌سازی را ایجاد و تقویت کنیم، افزود:‌ جهاد فرهنگی باید تربیت تولیدکنندگان پیام توحیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان نمازخوان داریم اما فضا نداریم، بر ضرورت توجه به اقامه نماز و فراهم کردن شرایط آن در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha