آغاز طرح ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی کشور از شیراز
کد خبر: 4128769
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

آغاز طرح ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی کشور از شیراز

معاون وزیر آموزش و پرورش در آغاز اجرای طرح ساماندهی مدارس سنگی با عنوان طرح ملی دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران در شیراز گفت: در مرحله اول این طرح ۲۵۳ مدرسه سنگی با اعتبار ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان در مدت ۳ سال بازسازی و ترمیم می‌شود.

آغاز طرح ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته، 26 اسفند در آیین اجرای طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور در مدرسه شهید علیمرادسنجانکی دهستان قره‌باغ شیراز با عنوان طرح ملی دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران گفت: ساماندهی ۲۵۳ مدرسه سنگی با ۱۱۴۶ کلاس درس در مرحله اول از امروز آغاز شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله اول طرح شهید سرایداران، ۲۵۳ مدرسه در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس، با پوشش ۲۵ هزار دانش‌آموز مورد ترمیم و بازسازی قرار می‌گیرد.

خان‌محمدی بیان کرد: دو استان فارس و چهارمحال بختیاری دارای بیشترین مدرسه سنگی در کشور هستند که با اجرای طرح شهید سرایداران تا سه سال آینده این مدارس را بازسازی و ترمیم می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: طرح شهید آرشام سرایداران با هدف ساماندهی مدارس سنگی با مشارکت قرار گاه سازندگی حضرت امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کل مدارس سنگی کشور ۲ هزار ۲۱۵ مدرسه است افزود: مدارس سنگی بیش از ۱۰ دانش آموز در کشور یک هزار و ۵۷۶ مدرسه است. در این طرح ۱۳۸۰ مدرسه با ۶۱ هزار دانش‌آموز در سه سال آینده بازسازی و ترمیم خواهد شد.

بنابه گفته خان‌محمدی در مرحله اول طرح شهید سرایداران ۲۵۳ مدرسه در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس با پوشش ۲۵ هزار دانش‌آموز ترمیم و بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از ۳ هزارو پانصد میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و اعتبارات سازمان نوسازی کشور بندی تبصره ۵ تأمین می‌شود؛ اعتبارات اجرای طرح مدارس سنگی با ظرفیت سه تا شش کلاسه با مشارکت خیران مدرسه‌ساز و اعتبارات نفت و گاز تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در ابتدای انقلاب سرانه آموزشی برای هر دانش‌آموز حدود یک و نیم متر مربع بوده است، اما به برکت انقلاب اسلامی این آمار به ۵ و نیم متر مربع به رسیده است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از خانواده شهید سرایداران و آرتین از جانبازان حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع) و برادر شهید آرشام سرایداران تقدیر شد.

حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام
captcha