مسمویت تعدادی از دانش‌آموزان در شهرستان کوار
کد خبر: 4125946
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

مسمویت تعدادی از دانش‌آموزان در شهرستان کوار

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار از مسمویت دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا(س) این شهرستان خبر داد و گفت:‌ حال همه دانش‌آموزانی که امروز احساس سرگیجه و سردرد داشتند خوب است و جای هیچ نگرانی نیست.

مسمویت دانش‌آموزان، کواربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی اصغر رشیدی، مدیر آموزش و پرورش کوار امروز، 13 اسفندماه گفت: ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۱۳ اسفندماه دانش‌آموزان یک کلاس درس در دبیرستان دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار اعلام می‌کنند که موادی داخل بخاری کلاس ریخته شده است.

وی تصریح کرد: معلم این کلاس بلافاصله اقدام به تخلیه کلاس درس می‌کند و با مشاهده این رفتار بقیه دانش‌آموزان دیگر این آموزشگاه نیز از کلاس درس خارج می‌شوند.

رشیدی گفت: در این حین سه تن از دانش‌آموزان از یک کلاس دیگر، احساس سردرد و سرگیجه می‌کنند که بلافاصله توسط اورژانس به مرکز درمانی کوار منتقل می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس ادامه داد: تعدادی دیگر از دانش‌آموزان هم که یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم یا آلرژی بودند و یا دچار اضطراب و استرس شدند نیز به این مرکز درمانی منتقل می‌شوند.

رشیدی گفت: تاکنون ۲۷ دانش‌آموز این اموزشگاه به مرکز درمانی اعزام شدند که به جز یک نفر که همچنان تحت نظر پزشک هستند و بقیه هیچ مشکلی ندارند و حالت عادی دارند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تیم‌های بهداشتی در محل مدرسه مستقر هستند و مشغول بررسی علل و عوامل هستند، افزود: سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ما است و به محض اینکه دانش‌آموزی احساس مشکلی کند سریعا برای رفع نگرانی وی و خانواده‌اش او را به مراکز درمانی اعزام خواهیم کرد لذا احتمال افزایش آمار نیز است.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان کواری در این شهرستان حضور دارد، نیز گفت: در پی ایجاد حالت تهوع، ضعف و سرگیجه در جمعی از دانش‌‌آموزان دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار، ۳۵ نفر از آن‌ها به بیمارستان این شهر اعزام شدند .

وی بیان کرد: به دلیل حساسیت موضوع، از این تعداد، ۴ دانش اموز که دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم یا آلرژی بودند توسط آمبولانس‌های اورژانس برای مراقب‌های بیشتر به بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند.

شریفی با تاکید بر اینکه تمامی دانشآاموزان وضعیت خوبی دارند، گفت: خوشبختانه بیمار بدحال نداریم و همه بیماران در حال طی کردن فرایند درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همه امکانات مورد نیاز درمان در بیمارستان کوار وجود دارد، تاکید کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که مشکلی وجود ندارد و نگران نباشند.

شریفی افزود: علت دقیق این مشکل به‌وجود آمده در این مدرسه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و به زودی با اتمام بررسی اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha