بررسی نقش مؤثر بانوان در هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 4125859
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
باباخانی بیان کرد:

بررسی نقش مؤثر بانوان در هیئت‌های مذهبی

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در نشست مشورتی مهرواره هوای نو گفت: از آنجا که بانوان بخش محوری و اساسی در هیئت‌ها دارند لذا مهرواره هوای نو در اين دوره قصد دارد به این موضوع به‌ طور تخصصی بپردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست مشورتی مهرواره هوای نو، مهرواره برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی با حضور حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزیر ارشاد و دبیر ستاد جمعیت، مریم اردبیلی، مشاور امور بانوان شهردار تهران، فائزه عظیم‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و بانوان پژوهشگر برجسته حوزه بانوان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در ابتدای جلسه ضمن معرفی اجمالی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و گزارشی از فعالیت‌های آن بیان کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد اداره‌کل امور بانوان از سوی حجت‌الاسلام قمی، تلاش‌های ثمربخشی در حوزه بانوان انجام شد. همچنين، از آنجا که بانوان بخش محوری و اساسی در هیئت‌ها دارند، لذا مهرواره هوای نو در اين دوره قصد دارد به این موضوع به‌طور تخصصی بپردازد.

در ادامه این نشست، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو ضمن ارائه توضیحاتی از دوره اول اين مهرواره افزود: مهرواره هوای نو در دور دوم، دو رويكرد «ارتقای فعالیت‌ هیئت‌های‌ مذهبی برای عموم مردم» و «تغيير نگرش مردم نسبت به عملكرد هيئت‌ها» را دنبال می‌كند، «ارتقای فعالیت‌ هیئت‌های‌ مذهبی برای عموم مردم» بدین معنا است که مخاطب هيئت‌های مذهبی یک بخش خاص از جامعه نباشد و از تمام ظرفیت‌ جامعه برای حل مسائل و تعالی فرهنگ جامعه استفاده كرد. همچنين، اشتباهات رسانه‌ها در بازنمایی هيئت‌های مذهبی و برخی از فعالیت‌های آن، نگاهی در جامعه به‌وجود آورده است که هیئت را فقط متخصص انجام مراسم دینی می‌دانند؛ در حالی كه هيئت‌های مذهبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعاليت مستمر دارند.

ملتجی ادامه داد: محور اصلی برگزاری دومين دوره‌ی مهرواره هوای نو، پرداختن به نقش مؤثر بانوان در هيئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی است.

در ادامه اين نشست، در مورد «آسيب نرساندن به وجه مردمی هيئت‌های مذهبی، آموزش و ایجاد انگیزه برای مخاطبان، مقابله با آسیب‌ها و بدعت‌ها، وظيفه روشنگری مهرواره برای رفع آسیب‌ها، هدايت هيئت‌های ويژه بانوان و جوانان برای ايجاد نظام حل مسائل و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نقش‌آفرینی بانوان در هیئت‌های مذهبی، استفاده از نکات موجود در بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین و بانوان، نقش بانوان در تربیت نسل آینده» بحث و گفت‌وگو شد.

یادآور می‌شود، دومین دوره مهرواره هوای نو با هدف اصلی شناسایی و معرفی برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران که مقدمات اجرایی آن در حال انجام است، محوریت فعالیت‌ خود را در این دوره موضوع بانوان و نقش پررنگ آن‌ها در هیئت‌ها قرار داده است.

انتهای پیام
captcha