مجمع خیران قرآنی در کشور راه‌اندازی شود
کد خبر: 4124495
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
شاهسونی:

مجمع خیران قرآنی در کشور راه‌اندازی شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه خیران قرآنی در کشور بسیار کم داریم، خواستار راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی در کشور شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه عمده هزینه‌های این مؤسسه از محل کمک‌های مردمی و خیران قرآنی است، گفت: یکی از مشکلاتی که در فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، کمبود خیر قرآنی است. خیران زیادی در کشورمان وجود دارند، اما خیرات آن‌ها خیلی رنگ و بوی قرآنی ندارد و خیر قرآن بسیار کمی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: خیران فراوانی در عرصه سلامت، مدرسه‌سازی و... فعالیت دارند که البته فعالیت هر کدام از آنان در کشور بسیار ضروری است، اما خیران قرآن بسیار کم هستند و حتی یک درصد از خیران ما قرآنی نیستند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خواستار راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی در کشور شد و افزود: موقوفات قرآنی بسیار کمی در کشورمان وجود دارد که شاید به دو درصد کل موقوفات هم نرسد. البته ما در مؤسسه بیت‌الاحزان اقداماتی برای رفع این مشکل انجام داده‌ایم، اما باز هم مشکلات فراوانی در عرصه تأمین بودجه‌های خود داریم؛ اگرچه از مجلس شورای اسلامی برای تخصیص بودجه به فعالیت‌های خود که در سطح کشور اجرایی می‌شود، پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم، اما هنوز موفق نشده‌ایم.

شاهسونی در بخش پایانی سخنان خود خواستار ورود خبرنگاران به تبیین اهمیت و تأثیر فعالیت‌های قرآنی در کشور شد و گفت: خبرنگاران تلاش کنند تا فعالیت‌های قرآنی را از مهجوریت درآورند و هر آنچه در توان دارند در عرصه قرآن به کار گیرند.

انتهای پیام
captcha