ویژه‌نامه الکترونیک کشتی نجات منتشر شد
کد خبر: 4124070
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

ویژه‌نامه الکترونیک کشتی نجات منتشر شد

ویژه‌نامه الکترونیک همزمان با میلاد امام حسین(ع) با عنوان «کشتی نجات» منتشر شد.

ویژه‌نامه الکترونیک کشتی نجات منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه الکترونیک «کشتی نجات» به مناسبت میلاد امام حسین(ع) با مطالب متنوع برای بارگذاری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
این ویژه‌نامه در بخش شناسنامه به معرفی امام حسین(ع)، اوصاف و القاب امام و همسران و فرزندان آن حضرت پرداخته است. در ادامه نیز صفحاتی از زندگی امام حسین(ع) تورق شده و در بخشی از آن آمده است: هنگام رحلت رسول خدا، شش ساله بود. در دوران پدرش علی‌بن‌ابیطالب(ع) نیز از موقعیت والایی برخوردار بود؛ علم، بخشش، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، تواضع، دستگیری از بینوایان، عفو و حلم و ... از صفات برجسته این حجت الهی بود. در دوران خلافت پدرش، در کنار آن حضرت بود و در سه جنگ «جمل»، «صفین» و «نهروان» شرکت داشت. پس از شهادت پدرش که امامت به حسن بن علی(ع) رسید، همچون سربازی مطیع رهبر و مولای خویش و همراه برادر بود. پس از انعقاد پیمان صلح، با برادرش و بقیه اهل بیت علیهم السلام به مدینه آمدند. با شهادتِ امام مجتبی(ع) در سال ۴۹ یا ۵۰ هجری، بار امامت به دوش سیدالشهدا قرار گرفت.
 
شمه‌ای از فضائل و مناقب امام حسین، برگ‌هایی از دفتر کرامات، داستان‌ها و پرتو‌هایی از کلمات نورانی و زیارت آن حضرت از مطالب دیگری است که در این ویژه‌نامه آمده است. در بخش سبک زندگی امام نوشته است: سیره اخلاقی و رفتاری سیدالشهدا(ع) نشان‌دهنده روح بلند او و تربیت در دامان پیامبر و علی(ع) و تجسم قرآن کریم در عمل و اخلاق اوست. مهمان‌نواز و بخشنده بود، به خویشاوندان رسیدگی می‌کرد، سائلان را محروم نمی‌گذاشت، به فقیران می‌رسید، برهنگان را پوشانده و گرسنگان را سیر می‌کرد، بدهی بدهکاران را می‌داد، بر یتیمان شفقت و مهربانی داشت، ضعیفان را کمک و یاری می‌کرد، صدقاتش فراوان بود و مالی که به دستش می‌رسید میان تهیدستان تقسیم می‌کرد. بسیار عبادت خدا می‌کرد و روزه می‌گرفت، بیست و پنج بار پیاده به سفر حج رفت، شجاعتش زبانزد همگان بود، در میدان نبرد استوار و بی‌باک بود، اراده‌ای نیرومند و روحیه‌ای والا داشت، هرگز ذلت و حقارت را نمی‌پذیرفت، مرگ را بر زندگی ذلیلانه ترجیح می‌داد، غیرتمند بود، صراحت لهجه و صلابت در بیان حق داشت، حلم و بردباری و تحملش بسیار و کریم و بزرگوار بود.
 
گفتمان پاسداری، خیمه پاسداری و ستون‌های آن، شاخص‌های فرهنگ پاسداری، همسفر با تو تا کربلا، امام حسین و قیامش در آینه اندیشه‌ها، نگاهی به شخصیت جهانی امام حسین، امام حسین(ع) در روایات اهل سنت، عاشورا و امام حسین از دیدگاه علما شیعه، عاشورا و امام حسین در کلام امام خمینی(ره)، عظمت حسین(ع) دست نیافتنی است و زیارت پیام‌آور شور و شوق عناوین دیگر مقالاتی است که در ویژه‌نامه کشتی نجات آمده است.
 
محتوای خواندنی ویژه‌نامه کشتی نجات از اینجا قابل دسترسی است.
انتهای پیام
captcha