ماجرای اهالی روستایی در حلب که شیفته سپاه شدند + صوت
کد خبر: 4123781
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
سردار اسدی به مناسبت روز پاسدار بیان کرد:

ماجرای اهالی روستایی در حلب که شیفته سپاه شدند + صوت

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا به مناسبت روز پاسدار، خاطره‌ای از چگونگی نفوذ سپاه در قلوب اهالی روستایی در حلب سوریه نقل کرد.

سردار اسدی

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار درباره نقش و جایگاه سپاه در دفاع از انقلاب و تأمین امنیت کشور و منطقه گفت: این شجره طیبه‌ای را که حضرت امام خمینی(ره) غرس کردند برای مؤمنان و مؤمنات سایبان و پشتوانه خوبی است و این شجره طیبه از ابتدا تا به امروز پرثمر بوده است.

وی افزود: دشمن نگران است مبادا شجره طیبه سپاه در دیگر کشورها ریشه بدواند و طرفداران و حامیانی را به دست آورد تا کشورهای دیگر از آن به عنوان یک الگو استفاده کنند و لذا همه تلاش خود را بکار گرفته تا مبادا فرهنگ و باور سپاه و سپاهی نشر پیدا کند و در جاهای دیگر به کار رود.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود با سپاه مقابله می‌کند، گفت: یکی از تلاش‌های دشمن در قالب جنگ ترکیبی این است که پیوند سپاه با بدنه مردمی خود را کمرنگ و شکننده سازد، ولی به دلیل نفوذ سپاه در جامعه و خدماتی که به انقلاب و مردم داشته، بدنه مردمی سپاه آنقدر قوی و تزلزل‌ناپذیر است که دشمن در پیشبرد این پروژه هرگز موفق نشده و نخواهد شد.

تمام بضاعت سپاه در خدمت مردم

اسدی بیان کرد: سپاه هرچه در توان داشته و بضاعتش بوده بکار گرفته تا از مردم دفاع کند و بهترین خدمات را به نظام و انقلاب ارائه دهد. امروز سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی مأموریت‌های جدی را برای خود تعریف کرده که در کنار سایر مأموریت‌ها به صورت جدی به آن می‌پردازد. امروز همه ما مشاهده می‌کنیم در خوی یا هر شهرستان دیگر مشکل یا بحرانی مانند سیل و زلزله به وجود می‌آید، پاسداران سپاه جزء اولین‌هایی هستند که به منظور امدادرسانی به مردم در مناطق بحران‌زده حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: وقتی گروه‌های پزشکی نیروی زمینی سپاه در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و به مردم خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌دهند و یا در زمینه ساخت و تجهیز بیمارستان و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی حضور پیدا می‌کنند، معلوم است روزبه‌روز پیوند سپاه با بدنه مردمی خودش تقویت می‌شود و باطل‌السحر توطئه‌ها و اقدامات ایذایی دشمن تلقی خواهد شد. درواقع پشتوانه سپاه، مردم هستند و سپاه بدون حضور مردم کاری را از پیش نخواهد برد و چون دشمن به ماهیت مردمی سپاه پی برده تلاش دارد سپاه را تخریب کند.

به گفته فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه، نترسیدن از تهدیدات امنیتی و نظامی و توان مقابله با هر تهدیدی از ویژگی پاسداران سپاه محسوب می‌شود.

اسدی با اشاره به تبلیغات دشمن علیه سپاه در اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم دشمن با استفاده از رسانه‌های وابسته به خود و عوامل معاند داخلی تلاش کرد بگوید سپاه بدنه مردمی ندارد و پاسداران از روحیه اوایل انقلاب برخوردار نیستند، طبیعی است دشمن این سخنان را به زبان بیاورد و عده‌ای هم باور کنند ولی اکثر ملت به مردمی بودن و دغدغه‌مند بودن سپاه باور و ایمان قلبی دارند.

نفوذ سپاه در قلب مردم مظلوم منطقه

وی با بیان اینکه ارتباط سپاه نه تنها با مردم ایران بلکه با تمام مردم مظلوم منطقه خوب و سازنده است، یادآور شد: یکی از برادران در حلب برای من نقل کرد شبانه از مقری که در آن بوده به منظور یافتن وسیله‌ای برای حمل و نقل خارج می‌‎شود و یک باره در کنار جاده فردی را می‌بیند که نگران و ملتهب ایستاده و از او علت نگرانی‌اش را جویا شد و آن مرد گفت فرزند من بیمار است و وسیله نقلیه من هم خراب شده و نمی‌توانم او را نزد پزشک ببرم. آن پاسدار کمک کرد و مرد و فرزندش را نزد پزشک بردند و پزشک فرزند او را مداوا کرد و همین اتفاق سبب شد تا ارتباط سپاه با اهالی آن روستا به حدی تقویت و دوستانه شود که دو گردان نیروی نظامی مورد نیاز سپاه در حلب از این روستا تأمین شود و تعدادی مجروح و شهید را تقدیم کردند تا بتوانیم بخش‌های قابل توجهی از مناطق اشغال‌شده را آزاد کنیم.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه معتقد است، مردم شیفته خدمت هستند و هرکسی به آنها خدمت کند، مورد پسندشان قرار می‌گیرد.

اسدی به ضرورت مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اشاره و تأکید کرد: جنگ ترکیبی ابعاد متعددی دارد و باید پذیرفت دشمن در هریک از ابعاد این جنگ به طور جدی فعالیت دارد و ضرورت دارد ما هم هوشیار و فعالانه حضور داشته باشیم. بهتر است رسانه‌های ما در مقابل هجمه‌هایی که دشمن به نهادهای انقلابی مانند سپاه می‌برد، به طور جد مقابله کند و با ارائه روایت‌های حقیقی و صادقانه، مانع اثرگذاری روایت‌های وارونه دشمنان شوند. امروز در جنگ ترکیبی نیازمند تدبیر رسانه‌ها هستیم، تدبیری که اتاق فکر دشمن را با چالش روبه‌رو سازد.

محاسبات اشتباه دشمن

وی با بیان اینکه برنامه‌های دشمن واقعاً زیباست ولی محاسباتشان اشتباه است، گفت: در اصل دشمن، سپاه و انقلاب اسلامی را به خوبی نشناخته و مردم ایران را به خوبی نشناخته که اگر شناخته بود هیچ‌گاه به مقدسات دینی و ملی مردم توهین نمی‌کرد. اینها نمی‌دانند ریشه مردم ایران در اهل بیت(ع) و اسلام است. کسی که پرچم جمهوری اسلامی و قرآن را آتش می‌زند متوجه نیست نتیجه عکس خواهد دید و در 22 بهمن امسال نتیجه آن را مشاهده کردند.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا به نقش سپاه در عملیاتی کردن شعار سال اشاره کرد و در این رابطه گفت: هرگاه رهبر معظم انقلاب عنوانی را برای هر سالی انتخاب کرده‌اند، سپاه تلاش کرده به وظایف و نقشی که برایش تعریف شده پایبند باشد و امسال هم در حوزه دانش‌بنیان کردن محصولات از درون خود شروع کرده و کارهای بسیاری را انجام داده که برخی قابل اشاره هستند و برخی دیگر را نمی‌توان بیان کرد.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha