تجلیل از 172 حافظ کل قرآن در بیستمین جشنواره «جبرئیل امین»
کد خبر: 4123588
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

تجلیل از 172 حافظ کل قرآن در بیستمین جشنواره «جبرئیل امین»

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» در شیراز گفت: در این مراسم از 172 حافظ کل قرآن کریم این مؤسسه تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، 2 اسفندماه در نشست خبری جشنواره «جبرئیل امین» که به میزبانی خبرگزاری ایکنا در شیراز برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم یکی از نشانه‌های انسان‌های متقی را تکریم و تعظیم شعائر الهی عنوان می‌کند، پس تعظیم شعائر الهی یکی از دستورات قرآن کریم است.

وی، قرآن کریم را بزرگترین شعائر الهی و حافظان قرآن را به عنوان نمود این قرآن در جامعه یکی از اصلی‌ترین شعائر الهی عنوان کرد و افزود: تجلیل از حافظان قرآن در حقیقت تجلیل از خود قرآن کریم است.

شاهسونی از برگزاری بیستمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه با عنوان «جبرئیل امین» خبر داد و گفت: این جشنواره در روز پنج‌شنبه، 4 اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور بیش از 5 هزار نفر از قرآنیان بیت‌الاحزان برگزار خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشور تصریح کرد: در این جشنواره از 172 حافظ کل قرآن کریم که طی یک سال گذشته در مراکز شبانه‌روزی مؤسسه و یا شعب آن در سراسر کشور به حفظ کل قرآن نائل شده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی از فعالیت 16 مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم این مؤسسه در نقاط مختلف کشورمان خبر داد و افزود: نیمی از حافظانی که قرار است در مراسم مذکور تجلیل شوند در مراکز شبانه‌روزی و نیمی دیگر در شعب این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند و تقریباً نیمی بانوان و نیمی آقایان هستند.

شاهسونی با بیان اینکه بیش از 95 درصد حافظان هم نوجوانان و جوانان هستند، گفت: برنامه مذکور از ساعت 7 صبح روز پنج‌شنبه با حضور حافظان کل قرآن کریم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و زیارت دسته جمعی مضجع شریف این امامزاده واجب‌التعظیم آغاز خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مراسم به صورت رسمی از شاعت 8 صبح با تلاوت آیات وحی، اجرای تواشیح و برنامه حفظ و سخنرانی مسئولان ادامه خواهد یافت که در این مراسم مسئولانی نظیر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، نماینده جامعةالمصطفی العالمیه، استاندار فارس و سایر مدیران ارشد استانی حضور دارند.

وی اظهار کرد: در این برنامه همچنین از تعدادی خیران قرآنی که به صورت عمده این مؤسسه را در فعالیت‌های قرآنی یاری می‌رسانند تجلیل خواهیم کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین راهکارهای رفع مشکلات کنونی در جامعه محور قرار گرفتن قرآن کریم در جامعه و انس جامعه به قرآن و توجه به دستورات قرآن است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل دوری از قرآن کریم است.

شاهسونی در ادامه به معرفی مؤسسه بیت‌الاحزان پرداخت و برخی از فعالیت‌های آن را برشمرد و گفت: این مؤسسه از سال 75 کار خدو را در یک روستا در شهرستان استهبان آغاز کرد و امروز به عنوان یکی از مؤسسات قرآنی مادر در کشور در حال فعالیت است.

تربیت 70 هزار حافظ اجزاء قرآن

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه امروز بیش از 240 شعبه این مؤسسه در 16 استان کشور در حال فعالیت هستند، گفت: بیش از 70 هزار حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم و بیش از 3 هزار حافظ کل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان از ابتدای فعالیت تاکنون تربیت شده‌اند.

وی با تصریح اینکه سالانه قریب 30 الی 40 هزار نفر از آموزش‌های مؤسسه بیت‌الاحزان بهره‌مند می‌شوند، گفت: در مراکز شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان قرآن‌آموزانی از سایر کشورها هم هر ساله حضور دارند.

شاهسونی در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی این مؤسسه نیز گفت: هنوز به صورت رسمی شعبه بین‌المللی افتتاح نکردیم اما در عراق یک مرکز راه‌اندازی کردیم و اخیراً در حال انعقاد تفاهم‌نامه با جامعة المصطفی العالمیه برای راه‌اندازی شعبه بیت‌الاحزان در کشورهای مختلف هستیم.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان خبرنگاران را پیشگامان عرصه جهاد تبیین عنوان کرد و از آنان خواست در راستای مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha