تعلیم و تربیت باید اولویت‌ فرهنگی کشور باشد + صوت
کد خبر: 4122402
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تعلیم و تربیت باید اولویت‌ فرهنگی کشور باشد + صوت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه بیان کرد: بحث تعلیم و تربیت از اولویت‌های مهم کشور است. باید بررسی کرد که با چه رویکردی رصد، اولویت‌شناسی، آینده‌پژوهی و حکمرانی کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با اولویت‌های حوزه فرهنگ که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: نخبگان باید بنشینند و مسائل را احصا کنند و اولویت‌های کشور را در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کنند تا اقدامات لازم برای آن صورت گیرد. اما به نظر شخصی من به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث تعلیم و تربیت از اولویت‌های مهم کشور است. در این موضوع رویکرد مهم است. باید بررسی کرد که با چه رویکردی رصد و اولویت‌شناسی، آینده پژوهی و حکمرانی کنیم. رویکرد من استفاده از جبهه نخبگانی و مردمی است.

خسروپناه با اشاره به اتفاقات اخیر کشور بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در گذشته داشته و ستادی تشکیل شده است که در حال فعالیت هستند. باید توجه کرد که بانوان ما افراد عفیف و دغدغه‌مند در حوزه خانواده هستند و اگر عده قلیلی به دنبال فرهنگ برهنگی هستند نباید به همه بانوان ایرانی نسبت داد. اکنون در جامعه ما ممکن است عده‌ای از روحانیون فاسد باشند اما نباید نهاد روحانیت را متهم کرد یا عده‌ای از پزشکان از حرفه خود سوءاستفاده کنند اما نباید نهاد پزشکی را زیر سؤال برد.

کد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بانوان ایران عفیف هستند و اهل خانواده و توجه به تربیت فرزند هستند. امروز تربیت فرزند یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌هاست و فرهنگ برهنگی در بین بانوان به هیچ وجه وجود ندارد. دشمن در حال تغییر زمین بازی است و ما باید مسئله خانواده و تعلیم و تربیت را جدی بگیریم. جامعه نسبت به این موضوع مقبولیت عمومی دارد و باید بر این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و موانع را برطرف کنیم. با حل این موضوع بسیاری از مشکلات بعدی نیز حل خواهد شد.

وی در پایان در رابطه با تغییر و تحولات احتمالی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این تغییر و تحولات در رابطه با اعضا نیست اما رویکردها به سمت مسئله محوری و حل مسئله از طریق جبهه مردمی و نخبگانی خواهد رفت و ان‌شاءالله از سال آتی شاهد این تحولات خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha