حضور شبیه‌خوان اراکی در جمع داوران «سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه» شیراز
کد خبر: 4121709
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

حضور شبیه‌خوان اراکی در جمع داوران «سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه» شیراز

شبیه‌خوان و پژوهشگر تعزیه اراکی به عنوان عضو هیئت داوران همایش ملی «سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه» در شیراز حضور می‌یابد.

تعزیه خوانی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حوزه هنری استان، اسماعیل مجللی، شبیه‌خوان و پژوهشگر تعزیه اراکی به عنوان عضو هیئت داوران همایش ملی «سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه» در شیراز حضور می یابد.

براساس این گزارش، اسماعیل مجللی، پژوهشگر تعزیه اراکی در همایش یاد شده در کنار احمد جولایی و علیرضا میرشکاری از جهره‌های ملی تعزیه ترکیب اصلی هیئت داوران را تشکیل می‌دهند. ۶ کارشناس و پیشکسوت تعزیه از استان فارس متشکل از علیرضا حیدرپور، رشید زارع، معصومعلی رنجبر، مهرزاد کاویانی سکوتی، سید رسول هاشمی و حسن فهندژسعدی نیز در کنار اساتید به کارشناسی تعزیه‌ها می‌پردازند.

همایش مذکور به مناسبت سالروز شهادت شاهچراغ برگزار می‌شود و تمامی گروه‌های تعزیه کشور از ۲۳ تا ۲۸بهمن ماه در صحن مطهر شاهچراغ(ع) و علاءالدین حسین(ع) شیراز به اجرای مجلس شهادت شاهچراغ می‌پردازند. دومین همایش سیمای شاهچراغ در آینه تعزیه با حضور گروه‌های شبیه‌خوانی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، قزوین، اصفهان، فارس، سمنان، کرمان، گیلان، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، مازندران، البرز، زنجان، خوزستان و یزد به دبیری عبدالصمد فهندژسعدی به همت آستان متبرکه احمدی و دستگاه‌های فرهنگی استان فارس در شیراز برگزار می‌شود.

در این همایش پنج گروه شبیه‌خوانی از استان مرکزی و شهرهای اراک، تفرش و زرندیه با بیش از ۴۰ شبیه‌خوان از استان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha