افزایش سرمایه اجتماعی و تغییر معادلات بین‌المللی؛ نتیجه عفو رهبری و حضور حداکثری مردم + صوت
کد خبر: 4121584
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کوثری مطرح کرد:

افزایش سرمایه اجتماعی و تغییر معادلات بین‌المللی؛ نتیجه عفو رهبری و حضور حداکثری مردم + صوت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش انسجام ملی و سرمایه اجتماعی در داخل و تغییر معادلات بین‌المللی را از آثار مهم فرمان عفو گسترده رهبر معظم انقلاب و حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: مردم این پیام را به دشمنان دادند که مشکلات را در داخل و به بیگانگان اجازه نمی‌دهند با موج‌سواری بر روی این مسائل بر کشور حاکم شده و نیت‌های شوم خود را نسبت به ایران عملی کنند.

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل حضور گسترده و میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن علیرغم فضای سنگین چند وقت اخیر کشور و فشارهای شدید اقتصادی گفت: این دفعه اول و سال اول نیست که مردم این چنین باشکوه و گسترده در صحنه حاضر می‌شوند. حرکات مردم براساس یک بینش و آگاهی بالاست. مردم ایران با همین بصیرت هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل دادند و هم در ادامه با فهم دقیق شرایط و تحولات داخلی و جهانی به عهدی که با امام(ره) و انقلاب بسته‌اند وفادار مانده‌اند و با وجود سخت‌ترین شرایط و فشارها به لحاظ تحریم‌ها و تهدیدها به واسطه انگیزه الهی و اعتقادات دینی و ملی هیچگاه در مقابل دشمنان کوتاه نیامده‌اند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال از این جهت نیز بسیار مهم و بامعنا است که دشمنان در چند ماه اخیر اقدامات بسیار گستاخانه، خشن و بی‌رحمانه‌ای را در کشور رقم زدند و به تمام نمادها و ارزش‌های ملی و دینی بی‌احترامی کردند و با صراحت مسئله تجزیه ایران را جز و برنامه خود اعلام داشتند و کشتارهای یزیدگونه‌ و داعش‌واری را در کشور پدید آوردند و این مردم را متوجه خطرات ناگوار سناریوی دشمن برای موجودیت کشور و ایران کرد و لذا در قالب اقشار و گروه‌های مختلف به صحنه آمدند تا این پیام را ارسال کنند که علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی، این مشکلات را در داخل حل خواهیم کرد و به بیگانگان اجازه نخواهیم داد تا با موج‌سواری بر روی این مسائل و مشکلات می‌توانند بر کشور حاکم شوند و نیت‌های شوم خود را نسبت به ایران عملی کنند.


بیشتر بخوانید:


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در حقیقت این حضور بیانگر قدرت تشخیص و بصیرت مردم در تحلیل مسائل کلان کشور بود، لذا امسال حضور حداکثری مردم پاسخ قاطعی به جنگ ترکیبی دشمن و اقدامات زشت ضد ملی و ضد دینی نیروهای وابسته به آنها در داخل در جریان اغتشاشات بود و این پاسخ تأثیرگذاری لازم را داشته و دشمن را به عقب‌نشینی واداشته است.

ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران

کوثری درباره بی‌اثر شدن تشکیل کمپین‌ها و شوراهای خارج از کشور برای گذار از نظام و تغییر پیدا کردن جایگاه ایران در صحنه بین‌المللی با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور واقعا فضا را به نفع کشور تغییر داد اما این به درک و فهم طرف‌های مقابل بستگی دارد که به نظر من بعید است زیرا آنها آنقدر متکبر و خودپسند و خودخواه هستند که باز هم از رفتار مردم ایران درس نمی‌گیرند و باید خدا را باید شکر کرد که دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است.

وی یادآور شد: دشمنان امروز به خوبی فهمیده‌اند که در پروژه جنگ ترکیبی شکست خورده‌اند اما نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند و لذا باز هم در پی شیطنت‌های دیگری مانند حمایت از افرادی به منزله اپوزیسیون هستند که هیچ جایگاهی در بین ملت ایران ندارند و این فقط نشانه سردرگمی آنها در قبال مواجهه با جمهوری اسلامی ایران است که به هر قیمتی در پی تحمیل خواست خود بر ملت ایران هستند.

کد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پیغام‌های دشمنان برای ادامه مذاکرات هسته‌ای گفت: ما دیگر به مانند قبل مذاکره نخواهیم کرد بلکه مذاکره‌ای مورد پذیرش است که منافع ملت ایران کاملا در نظر گرفته شود تا دیگر مانند قبل گزیده نشویم. این بار طرف مقابل است که باید تحریم‌ها را لغو کرده و حسن نیت خود را نشان دهد تا اساسا مذاکره در دور جدید شروع شود.

تأثیرات فرمان عفو و حضور حداکثری 

کوثری درباره فرمان عفو عمومی رهبری و حضور اقشار مختلف در این راهپیمایی در تقویت وحدت ملی و سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان گفت: مسئولانی که به دنبال خدمت به مردم بودند در هر شرایطی این وظیفه را انجام می‌دادند زیرا نیتی جز این برای به دست گرفتن مسئولیت نداشتند که خوشبختانه بیشتر مسئولان در دولت سیزدهم چنین هستند اما دستور عفو گسترده رهبر معظم انقلاب و حضور مردم از سلایق مختلف در راهپیمایی روز گذشته هم انسجام ملی و وحدت داخلی را تقویت کرد و سرمایه اجتماعی را افزایش داد و هم مسئولان احساس می‌کنند از پشتوانه مردمی بالاتری برخوردار هستند و با صلابت و قدرت بیشتری در جهت حل مشکلات قدم برمی‌دارند و انشالله این همبستگی و یکپارچگی به نتایج مطلوبی برای کشور و مردم در صحنه داخل و خارجی منجر می‌شود.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha