ماندگاری انقلاب و مؤلفه‌ای که از چشم تحلیلگران غربی پنهان مانده است + صوت
کد خبر: 4120432
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
حجت‌الاسلام سالک بیان کرد:

ماندگاری انقلاب و مؤلفه‌ای که از چشم تحلیلگران غربی پنهان مانده است + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز حمایت مردم از رهبری، وحدت کلمه و یاری کردن دین خدا را از عوامل اصلی بقا و دوام انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: تحلیلگران غربی همیشه تصور می‌کنند که نارضایتی مردم از مسئولان و وضعیت اقتصادی به براندازی نظام منجر می‌شود اما رشد بصیرت مردم ایران مؤلفه‌ای است که از چشم آنها پنهان مانده و همواره محاسبات آنان را غلط می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره چالش‌های ایجاد شده برای نظام سلطه از سوی انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته گفت: پدیده انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برخاسته از آن، در قرن حاضر و دنیای 2023 پدیده جدیدی است. حکومت‌های امروز در دنیا دیکتاتوری، سلطنتی و حزبی هستند و جمهوری اسلامی در این میان الگوی جدیدی، نشئت گرفته از انقلاب اسلامی است که در قالب هیچ یک از این الگوها قابل تحلیل و فهم نیست.

وی ادامه داد: در واقع پدیده حکومت اسلامی در قالب جمهوری اسالامی الگویی متمایز از سایر الگوهای حکومتی جهانی است که این تمایز را می‌توان در سه مؤلفه ولایت مطلقه فقیه، حضور مردم و حاکمیت قرآن و عترت در جامعه مشاهده کرد. براساس این سه مؤلفه رهبری و ولی فقیه، مردم و جامعه را برمبنای احکام دینی، اخلاق اسلامی و سیاست دینی با مبانی اصلی قرآن و سیره اهل بیت(ع) تطبیق داده و این انطباق به وحدت کلمه انجامیده و مردم را در 44 سال گذشته پای حمایت از دین، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نگه داشته است.

سه عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی 

حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: بنابراین رمز موفقیت ملت ایران و تداوم انقلاب اسلامی حمایت از رهبری، وحدت کلمه و یاری کردن دین خدا است، لذا چرایی دشمنی بی‌پایان استکبار و نظام سلطه را باید در این چارچوب تحلیل کرد. در آینده هم اگر مردم پشت سر رهبری و منطبق با برنامه‌های الهی حرکت کنند هیچ قدرتی قادر نیست آنها را زمین بزند کما اینکه در طول این 44 سال علیرغم تحریم‌ها، جنگ تحمیلی، ترورهای منافقین، فتنه‌های مختلف و اقدامات تجزیه‌طلبانه، شجره طیبه انقلاب اسلامی محکمتر و ریشه‌دارتر شده و نفوذ معنوی پیام انقلاب اسلامی در قلب آزادیخواهان جهان توسعه یافته و نظام سلطه به راحتی نمی‌تواند این ریشه را از بین ببرد و لذا مسئله براندازی نظام و انقلاب امری نیست که به راحتی عملی شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در همین آشوب‌‌های اخیر، 45 رئیس‌جمهور جهان از آن حمایت کردند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند. این در حالی است که امروز در کشورهای مختلف اروپایی و اسرائیل شاهد تظاهرات و ناآرامی هستیم اما در رسانه‌ها سانسور می‌شود و در مقابل فضای داخلی ایران در این رسانه‌ها بی‌ثبات و بحرانی نمایش داده می‌شود در حالی که واقعیت‌ها خلاف این را نشان می‌دهد.

انقلاب اسلامی و افزایش گرایش‌های ضد نظام سلطه

وی یادآور شد: امروز میل به آزادیخواهی و مخالفت با نظم موجود جهانی به واسطه پدیده انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و اصول منبعث از این انقلاب در سطح جهانی رو به افزایش است و از این منظر آینده بسیار امیدوارکننده است که از نشانه‌های آشکار این امیدواری، افول قدرت آمریکا، سرعت پیدا کردن تضعیف رژیم صهیونیستی و ظهور قدرت‌های جدید در سطح جهان است.

حجت‌الاسلام سالک درباره تکرار محاسبات دشمنان در مورد ملت ایران و تحلیل غلط آنان از گله و نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی و عملکرد برخی مسئولان به منزله پشیمانی مردم از اصل پدیده انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن گفت: نکته این است که ملت ایران از عوامل رشد بصیرت برخوردار است و این مسئله از چشم تحلیلگران و مقامات غربی پنهان است و آن را در نظریات و تحلیل‌های خود در نظر نمی‌گیرند. در همین اعتکاف اخیر جوانان دهه هفتادی و هشتادی در بیش از 6 هزار نقطه کشور در این مراسم حاضر شدند اما در تبلیغات رسانه‌ای دشمن، اکثریت جوانان دهه هفتادی و هشتادی ضد دین و ضد انقلاب تصویر می‌شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: مردم می‌دانند حکومت برای حل مشکلات آنها فعال است و تلاش می‌کند و با حضور دولت سیزدهم ریل‌گذاری تغییر پیدا کرده و همچنین می‌دانند حل مشکلات اقتصادی و تحول بزرگ در حوزه اقتصاد، با برخی سختی‌ها مواجه است اما تحمل و صبر آنها مبتنی بر عوامل رشد بصیرت است و ملتی که از بصیرت بالایی برخوردار باشد صبر و مقاومت بیشتری نیز دارد. امیدواریم با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هم اعتماد صد در صدی به مسئولان حاصل شود.

تطهیر پهلوی؛ سناریوی نخ‌نما و شکست‌خورده 

حجت‌الاسلام سالک درباره چگونگی مواجهه کارآمد با پروژه رسانه‌های معاند در ایام دهه فجر برای تطهیر رژیم پهلوی و ارائه تصویر سیاه از انقلاب اسلامی گفت: این یک سناریوی نخ‌نما، کلیشه‌ای و تکراری است که در این 44 سال به طور مدام مطرح شده اما آنها در این دشمنی هیچگاه خسته نمی‌شوند هر چند هر بار شکست خورده‌ باشند و مردم هم این نقشه را فهمیده‌اند و صف خود را از آنها جدا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: البته نمی‌خواهم بگویم اقدامات این رسانه‌ها کاملا بی‌تأثیر است بلکه بر ذهن بخشی از مردم و به ویژه جوانان مؤثر بوده و این وظیفه ماست که نسبت به واقعیت رژیم پهلوی و فقر و فلاکت و وابستگی و استبداد کشور در آن دوره مستندسازی کرده و با زبان و ادبیات جوانان در این باره صحبت کنیم و تاریخ انقلاب و قبل از انقلاب را با رویکرد جهاد تبیین، به آنها معرفی کنیم تا بسیاری از این سنگرها و اهرم‌ها را از دست دشمنان و رسانه‌های وابسته به آنها بگیریم.

کد

حجت‌الاسلام سالک در پایان بیان کرد: در عین حال که این فرمول‌‌های دشمن برای بخش زیادی از جامعه روشن است و آنها متوجه تحریف تاریخ قبل از انقلاب از سوی این رسانه‌ها هستند اما با جهاد تبیین نباید اجازه داد این جعل واقعیت و سفیدنمایی از وضعیت زندگی مردم در دوران حکومت پهلوی در ذهن جوانان جایی باز کند و دشمن با القای همین تصورات زمینه آشوب و ناامنی را در کشور فراهم سازد و از بازمانده‌های رژیم منحوس پهلوی یک قهرمان و رهبر بسازد.

انتهای پیام
captcha