مسابقات قرآن وزارت اقتصاد آغاز شد + صوت
کد خبر: 4120033
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

مسابقات قرآن وزارت اقتصاد آغاز شد + صوت

دبیر جامعه اسلامی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این وزارتخانه خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 170 شرکت‌کننده در شش رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن(سه رشته)و اذان بین اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی برگزار می‌شود.

آغاز مسابقات قرآن وزارت اقتصاد + صوت

بهرام مردان، دبیر جامعه اسلامی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله سراسری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن این وزارتخانه گفت: این مسابقات هر سال از سوی انجمن اسلامی وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور و با حضور برگزیدگان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دبیر سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی افزود: این مسابقات از 41 سال قبل و هر ساله در ایام دهه فجر بین اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی برگزار می‌شود. در دو سالی که کشور درگیر بیماری کرونا بود، این مسابقات برگزار نشد و لذا امسال شاهد برگزاری سی و نهمین دوره این رویداد هستیم.

مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: این دوره از مسابقات در شش رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن و اذان، بین اعضای انجمن‌های اسلامی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی برپا می‌شود.

مردان تصریح کرد: مرحله نهایی این رویداد که تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود، طی سه روز از دوشنبه 17 تا چهارشنبه 19 بهمن‌ماه در محل نمازخانه وزارت اقتصاد در جریان خواهد بود. در این مرحله 172 شرکت‌کننده از 37 سازمان و موسسه دولتی حضور دارند و مراسم اختتامیه نیز 19 بهمن‌ماه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار می‌شود.

دبیر سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اعضای انجمن‌های اسلامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در مورد داوران این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: از جمله داوران این مسابقات باید به استادتنی همچون حبیب مهکام، علی‌اکبر حنیفی، امیر آقایی، محمدرضا ابوالقاسمی و سعید رحمانی اشاره کرد.

دستگاه‌های مختلف مسابقات خود را در بازه‌های زمانی مختلف برگزار کرده‌ و نفرات برگزیده خود را معرفی کرده‌اند. وزارت اقتصاد نیز مسابقات داخلی خود را حدود دو هفته قبل با حضور 155 نفر برگزار کرده است و از بین آنها 10 نفر برای حضور در این رویداد معرفی شدند.

کد
انتهای پیام
captcha