تلاوت قرآن باید در خدمت ذکر و دعوت باشد + فیلم
کد خبر: 4116715
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
همراه با هفدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن / 2

تلاوت قرآن باید در خدمت ذکر و دعوت باشد + فیلم

هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، که تا 9 روز دیگر در محل شورای عالی قرآن برگزار می‌شود، معطوف به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب است که معظمٌ له خطاب به استادان و قاریان قرآن، توجه به مهندسی تلاوت را با ذکر برخی از ظرایف و مصادیق آن مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش ایکنا، شورای عالی قرآن هر سال اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استادان، قاریان، حافظان و مجریان سایر نغمه‌های دینی می‌کند.

در این نشست‌ها که از سال ١٣٨٢ آغاز شده، موضوعات مختلف مرتبط با هنر تلاوت و نغمه‌های دینی و قرآنی، با رویکرد علمی، تحلیلی و کاربردی در دستور کار قرار گرفته است.

موضوع هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، معطوف به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان امسال است که معظمٌ له خطاب به استادان و قاریان قرآن، توجه به مهندسی تلاوت را با ذکر برخی از ظرایف و مصادیق آن مورد تأکید قرار دادند.


بیشتر ببینید؛

اختتامیه نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن در سال ۱۴۰۰


رهبر معظم انقلاب ضمن تأکید بر مقدس بودن هنر تلاوت در جمع، تلاوت قرآن را لازمه تذکر و دعوت به خداوند متعال و قیامت معرفی کرده و قاریان را به رعایت این اصل توصیه می‌کنند، در ادامه تالیان کلام‌الله را از خودنمایی و کار‌های حاشیه‌ای نهی می‌کنند.

هفدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم، ١٢ تا ١۴ بهمن‌ماه در تهران، مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha