50 مسجد و مرکز اسلامی جدید در بنگلادش افتتاح می‌شود
کد خبر: 4114726
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

50 مسجد و مرکز اسلامی جدید در بنگلادش افتتاح می‌شود

یک مقام وزارت امور دینی بنگلادش از افتتاح 50 مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی جدید در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از BSS News، این مقام وزارت امور دینی بنگلادش گفت: انتظار می‌رود شیخ حسینه نخست‌وزیر بنگلادش، 50 مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی را در 16 ژانویه (فردا) افتتاح کند.

ام فریدالحق خان افزود: نخست‌وزیر 50 مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی را در مرحله دوم پروژه بزرگ ساخت مساجد و مراکز اسلامی،  به صورت مجازی حدود ساعت 11 صبح (به وقت محلی) روز دوشنبه افتتاح خواهد کرد.

پیش تر شیخ حسینه ایده ساخت 564 مسجد در سراسر این کشور را مطرح کرده بود.

براساس اعلام وزارت امور دینی بنگلادش، علاوه بر مساجد، مراکز ثبت نام و آموزش برای زائران حج، مرکز تربیت امام مساجد، مرکز تحقیقات و کتابخانه اسلامی نیز در این پروژه وجود دارد.

پیش از این، در 10 ژوئن 2021، نخست‌وزیر بنگلادش فاز اول ساخت 50 مسجد از مجموع 564 مسجد را به طور همزمان در سراسر این کشور افتتاح کرد که هدف آن تبلیغ پیام‌های واقعی اسلام برای از بین‌بردن باورهای نادرست مذهبی بود.

به گفته مقامات دولتی، هدف از این پروژه، تبلیغ برادری اسلامی و ارزش‌های آن و نیز دفاع از اسلام در برابر افراط‌گرایی و ستیزه‌جویی است، زیرا دین هرگز از آنها حمایت نمی‌کند. این پروژه، همچنین بر ایجاد آگاهی در برابر تروریسم و خشونت علیه زنان تمرکز می‌کند.

انتهای پیام
captcha