نهضت اسلامی افغانستان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد
کد خبر: 4114074
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
ادامه واکنش‌ها به توهین شارلی ابدو:

نهضت اسلامی افغانستان خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد

نهضت اسلامی افغانستان در واکنش به اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو، خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از نور نیوز، نهضت اسلامی افغانستان در بیانیه‌ای توهین مجله فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت را محکوم کرد و از جوامع مسلمان خواست تا در روابط خود با فرانسه تجدید نظر و تجارت با این کشور را ممنوع کنند.

در این بیانیه آمده است: نشریه فرانسوی شارلی ابدو در سال‌های گذشته با انتشار کاریکاتورهایی به حضرت محمد (ص)، دین مبین اسلام و ارزش‌های مقدس مسلمانان توهین کرد.

در بیانیه نهضت اسلامی افغانستان آمده است: دشمنی استعمارگران غربی با اسلام پایانی ندارد، آن‎ها کشورهای اسلامی را استعمار و ثروت مردم آنها را غارت می‌کنند و در عین حال از دموکراسی و حقوق بشر سخن می‌گویند.

در همین رابطه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای اقدام نشریه شارلی ابدو را محکوم و تأکید کرد که این گونه اقدامات به ایجاد اختلاف، نفرت و دشمنی بین مردم و مذاهب منجر خواهد شد.

در این بیانیه از دولت فرانسه خواسته شده تا مسئولیت خود در خصوص جلوگیری از توهین به شخصیت‌ها و مقدسات مذهبی را برعهده گرفته و اجازه سوء استفاده از آزادی بیان را ندهد.

در این بیانیه همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته شده است تا آنچه را که شارلی ابدو انجام داده، محکوم کند و به موضوع چگونگی حفاظت از ارزش‌های حقوق بشر و آزادی رسیدگی کند چرا که یکی از دلایل اصلی ایجاد شورای حقوق بشر در سال 2005 همین موضوع بوده است.

 

انتهای پیام
captcha