جبهه عمل اسلامی و مجمع علمای مسلمان لبنان اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو را محکوم کردند
کد خبر: 4113726
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

جبهه عمل اسلامی و مجمع علمای مسلمان لبنان اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو را محکوم کردند

جبهه عمل اسلامی و مجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرده و از پارلمان فرانسه خواستند تا با صدور قانونی از توهین به عقاید دیگران جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا، جبهه عمل اسلامی لبنان دولت فرانسه و رئیس جمهور این کشور را مسئول اقدامات توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو دانست.

جبهه عمل اسلامی با صدور بیانه‌ای در این زمینه اعلام کرد: ما اقدام این نشریه را محکوم می‌کنیم و از دولت فرانسه می‌خواهیم که به صورت رسمی از مسلمانان عذرخواهی کرده و این نشریه را برای همیشه تعطیل کند.

در بخش دیگری از بیانیه جبهه عمل اسلامی لبنان آمده است: اندیشمندان، آزادگان و شخصیت‌های منصف فرانسه و ملت‌های اروپایی باید حرکتی نشان داده و مخالفت خود را این‌گونه با اقدامات نابهنجار و غیرقابل قبول نشان دهند؛ چرا که می‌تواند مقدمه‌ای برای جنگ و ویرانی باشد.  

مجمع علمای مسلمان لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو، از پارلمان فرانسه خواست تا قانونی را به تصویب برساند که از تبدیل‌شدن آزادی رسانه‌ها و آزادی بیان به راهی برای توهین به عقاید دیگران جلوگیری کند.

در این بیانیه آمده است: بررسی اقدامات شارلی ابدو نشان می‌دهد که توهین این نشریه به نمادها و مقدسات دینی تنها به اسلام محدود نشده است؛ بلکه مقدسات غیرمسلمانان را هم شامل می‌شود و برای این منظور از شعار آزادی رسانه و آزادی بیان سوء استفاده می‌شود. پس از اهانت‌های این نشریه به پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی (ع)، امروز به یک شخصیت اسلامی و مرجع دینی میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان توهین شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این نشریه از یک سو یک نماد اسلامی را تضعیف می‌کند و از سوی دیگر به رهبری الهام‌بخش آزادگان جهان و دوستداران انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای توهین کرده که خشم آنان را به دنبال داشته است.

مجمع علمای مسلمان لبنان دولت فرانسه را مسئول عواقبی دانست که ممکن است اقدام شارلی ابدو درپی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha