برگزاری مراسم بین ادیانی در «کانزاس» آمریکا
کد خبر: 4113621
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

برگزاری مراسم بین ادیانی در «کانزاس» آمریکا

رهبران چندین گروه دینی صبح روز دوشنبه، 19 دی در یک مراسم بین ادیانی در شهر توپیکا، واقع در ایالت کانزاس آمریکا شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از WIBW، این برنامه در حاشیه مراسم تحلیف لورا کلی، فرماندار جدید کانزاس برگزار شد و حدود 75 نفر در آن شرکت کردند.

اسقف دیوید ویلسون؛ اسقف کاتلین باسکوم؛ امام عمر حازم از مرکز اسلامی توپیکا؛ خاخام موتی ریبر از سازمان اقدام بین ادیانی کانزاس(Kansas Interfaith Action)؛ کشیش راشل پریور و  ترز بنگرت از خیریه خواهران لیونورث(Sisters of Charity of Leavenworth) از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

مارشا هنی، کشیش کلیسای مونت ورنون ویچیتا، از جمله کسانی بود که در این مراسم بین‌ادیانی شرکت کرد  و در سخنرانی خود گفت: خدمت به جامعه و خدا، کاری است که برای انجام آن فراخوانده شده‌ایم و امروز اینجا هستیم تا از لورا کلی که تاریخ‌ساز شده حمایت کنیم.

امام عمر حازم، از مرکز اسلامی توپیکا گفت که داشتن یک مراسم بین ادیانی در مجلس ایالتی رویداد زیبایی است زیرا شما فرصتی برای شنیدن صدای هریک از نمایندگان ادیان یا مذاهب را دارید و به نظر من این برای جامعه مفید است.

حازم تصریح کرد:  این رویداد نشان داد که چگونه پیروان ادیان مختلف می‌توانند برای رسیدگی به مسائلی که ممکن است حل آنها برای مقامات منتخب دشوار باشد گرد هم آیند.

حازم گفت: نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف، در مورد موضوعاتی گرد هم می‌آیند که سیاستمداران نمی‌توانند در مورد آنها اجماع کنند.

ترز بنگرت نیز در بخشی از این نشست گفت: هنگامی که کنار هم هستیم  تنوع ایالت کانزاس را نشان می‌دهیم. این تنوع نشان می‌دهد ما فقط مسیحی نیستیم. ما هم یهودی و هم مسلمانیم.

توپیکا پایتخت ایالت کانزاس است و حدود 125 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha