اعزام کاروان قرآنی بانوان ایرانی به عراق + صوت
کد خبر: 4113397
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
مژگان خان‌بابا خبر داد:

اعزام کاروان قرآنی بانوان ایرانی به عراق + صوت

رئیس بنیاد بین‌المللی فعالیت‌‌های قرآنی بانوان با اشاره به اعزام کاروان قرآنی بانوان به کشور عراق گفت: این کاروان 21 دی‌ماه به منظور اجرای برنامه قرآنی به شهرهای کربلا و نجف اعزام می‌شود.

اعزام کاروان قرآنی بانوان ایران به عراق

مژگان خان‌بابا، رئیس بنیاد بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان(کوثر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از اعزام کاروان قرآنی بانوان به کشور عراق خبر داد و گفت: اعضای این کاروان متشکل از 12 نفر فردا، 21 دی‌ماه جهت اجرای یک سری برنامه عازم کشور عراق می‌شوند.

وی افزود: کاروان قرآنی بانوان یک روز در نجف حضور دارد و پس از آن عازم کربلا می‌شود تا در جشنواره‌ای که با حضور نمایندگانی از کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود، حضور یابند.

رئیس بنیاد بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان با اشاره به برگزاری جشنواره‌ای قرآنی در دانشگاه الزهرای کربلا همزمان با حضور این کاروان بیان کرد: این جشنواره به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) به دعوت ریاست دانشگاه الزهرای کربلا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: این کاروان متشکل از 12 نفر است که شامل مجریان طرح آموزش قرآن «بشری»، حافظان دارای تجربه داوری مسابقات قرآن، قاریان و گروه تواشیح است.

رئیس بنیاد بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان در مورد نحوه انتخاب اعضای این کاروان به اعلام فراخوانی که ستاد اربعین برای اعزام بانوان قرآنی به پیاده‌روی اربعین منتشر کرده بود، اشاره و بیان کرد: بیشتر اعضای این کاروان کسانی هستند که در آن فراخوان ثبت‌نام کرده ولی به پیاده‌روی اربعین امسال اعزام نشده بودند.

وی افزود: تنها دو نفر از اعضای این کاروان از سوی بنیاد کوثر معرفی شده است که شامل یک مترجم تخصصی و یک مفسر قرآن است. با توجه به اینکه این دو موضوع در فراخوان پیاده‌روی اربعین وجود نداشت، لذا انتخاب آنها از سوی بنیاد صورت گرفت.

خان‌بابا در پایان اظهار کرد: مدیریت این کاروان را خانم اعظم الوندی از بانوان فعال قرآنی کشورمان برعهده دارد.

کد
انتهای پیام
captcha