اهانت به مرجعیت دینی امتداد حرکات ضداسلامی است
کد خبر: 4113165
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

اهانت به مرجعیت دینی امتداد حرکات ضداسلامی است

امام‌جمعه چهابرج گفت: اهانت به مرجعیت دینی و مقدسات یک ملت به‌طورقطع در امتداد حرکات ضداسلامی قرار دارد، بنابراین باید مقابل آن ایستاد.

اهانت به مرجعیت دینی امتداد حرکات ضداسلامی استحجت‌الاسلام اصغر جلالی امام‌جمعه چهاربرج در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن ابراز تاسف از اقدام موهن و غیرقابل‌چشم‌پوشی نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو در راستای هتک حرمت به مقام معظم رهبری، گفت: اهانت به مرجعیت دینی و رهبری سیاسی یک ملت بزرگ و پرآوازه همچون ایران اسلامی به‌طورقطع تبعات زیان‌باری برای فرانسه در پی دارد، به‌طوری‌که نمی‌تواند از پیامدهای آن فرار کند.

وی این اقدام را ادامه تحرکات ایران‌هراسی و تداوم حرکات ضداسلامی دانست و با بیان اینکه، دولتمردان فرانسوی هرگز نباید فکر کنند می‌توانند به بهانه آزادی بیان یا اظهاراتی غیرقابل‌قبول از این دست از زیر بار مسئولیت سنگین اهانت شانه خالی کنند، ادامه داد: بلکه سران این کشور باید پاسخگو بوده و منتظر تبعات آن باشند، چراکه آزادی بیان در هیچ‌نقطه‌ دنیا اهانت و هتاکی به مقدسات ملت‌ها تعبیر نمی‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج ضمن اشاره به همزمان بودن اهانت به فرمانده معظم کل قوا در این نشریه، اقدام شنیع وزیر رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجدالاقصی و هتک حرمت قبله اول مسلمین جهان، گفت: این اتفاقات بیانگر یک‌سری برنامه‌های سازمان‌یافته و ازپیش برنامه‌ریزی شده می‌باشد، چون حرمت‌شکنی‌ها در تفکر منحوس صهیونیسم جهانی ریشه دارد.

جلالی ضمن اشاره به اینکه ملت و دولت ایران اسلامی از بدو پیروزی رسیدن انقلاب همواره تابع ولی‌فقیه بوده و هرگز راه خود را از ولایت جدا نکرده‌اند، اضافه کرد: این قبیل دشمنی‌ها به‌خودی‌خود بیانگر حقانیت مسیر است، پس ارادت ملت ایران به مرجعیت دینی به‌ویژه رهبری با مشاهده این دشمنی‌ها بیش‌از‌پیش افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این نشریه اهانت به حضرت محمدمصطفی (ص) را در کارنامه ننگین خود دارد، اضافه کرد: توسل به هتک حرمت و توهین به مقدسات مسلمانان نشان از اوج استیصال و واماندگی دشمن در مواجهه با دین مبین اسلام دارد، که با استفاده از این روش‌ها دشمنی و عناد خود را به منصه ظهور می‌گذارد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه ادیان توحیدی در بین ملت بزرگ ایران با تبعیت از علما، روحانیت و مرجعیت از جایگاه رفیعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پس ملت ما هرگز در این زمینه دست به اقدام متقابل نمی‌‌زند، ولی دشمنان اسلام باید نسبت به این حرکت شنیع پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: اهانت به مرجعیت دینی و مقدسات یک ملت به‌طورقطع در امتداد حرکات ضداسلامی قرار دارد، بنابراین باید مقابل آن ایستاد و در جامعه و بین نسل جوان در این ارتباط روشنگری و آگاه‌سازی صورت گیرد، تا از تکرار آن جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام
captcha