شارلی ابدو؛ پیاده‌سازی اهداف لابی صهیونیستی با اسم رمز «آزادی»
کد خبر: 4113389
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

شارلی ابدو؛ پیاده‌سازی اهداف لابی صهیونیستی با اسم رمز «آزادی»

اهداف نشریه شارلی ابدو در قالب زیبا و فریبنده آزادی بیان با حمایت جدی رژیم صهیونیستی به نحوی دنبال می‌شود که مروری بر تاریخ انتشار کاریکاتورهایی که علیه اعتقادات اسلامی در این نشریه صورت گرفته پیوند جدی با افتخارات بزرگ در جهان اسلام و نقش برجسته مسلمانان در پیشبرد اهداف ملی و داخلی آن‌ها داشته است.

هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو

به گزارش ایکنا، هفته‌نامه فکاهی شارلی ابدو فرانسه که از زمان تأسیس در سال 1970 به اهانت‌ علیه مقدسات دینی، مذاهب، سیاستمداران و مشاهیر جهان افتخار می‌کند تحت لوای «آزادی بیان» ارزش‌های ملی، دینی و اعتقادی زیادی را به سخره گرفته است.
 اهداف این نشریه در قالب زیبا و فریبنده آزادی بیان با حمایت جدی رژیم صهیونیستی به نحوی دنبال می‌شود که مروری بر تاریخ انتشار کاریکاتورهایی که علیه اعتقادات اسلامی در این نشریه صورت گرفته پیوند جدی با افتخارات بزرگ در جهان اسلام و نقش برجسته مسلمانان در پیشبرد اهداف ملی و داخلی آن‌ها داشته است.

شارلی ابدو؛ پیاده‌سازی اهداف لابی صهیونیستی با اسم رمز «آزادی»
در همین ابتدای مطلب باید به واکنش شخص مقام معظم رهبری به اقدامات موهن این مجله که دو سال پیش با چاپ کاریکاتورهایی علیه ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت، اشاره کرد. ایشان با صدور بیانیه‌ای اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام را «گناه بزرگ و نابخشودنی» توصیف کردند و یکی از انگیزه‌های این اقدام را‌ «منحرف کردن ذهن ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی» برای منطقه اعلام و اذعان کرده بودند: این اقدامات موهن نشانه «عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام» است که از «سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری» ناشی می‌شود.

تأمل در همین درایت مقام معظم رهبری برای ما کافی است که بدانیم غرب فعالیت‌های نظام‌مند خود را بر اساس مباحث ضدنژادپرستی، ضدمذهبی و ضددینی در قالب مبحث آزادی بیان بازتعریف می‌کند.

همان طور که امانوئل مکرون در جریان سفری به بیروت، وقتی از او پرسیدند چرا اهانت شارلی ابدو به پیامبر اسلام را محکوم نکردید در جواب گفت فرانسه کشوری آزاد و دارای حق آزادی بیان است و در ادامه وقتی پرسیدند چرا انکار هلوکاست، زندان و محرومیت در پی دارد او سکوت کرد.
واضح است آزادی بیان به زعم مقام عالی فرانسه مبنای ثابتی ندارد.

برکناری موریس، از کاریکاتوریست‌های شارلی ابدو در 2009 به علت توهین به پسر سارکوزی، نخست‌وزیر وقت و برانگیختن نفرت علیه یهودیان، ممنوع بودن انتقاد از همجنسگرایی و تفحص پیرامون هولوکاست نیز از موارد برخورد دوگانه فرانسوی‌ها با آزادی بیان است.

در عین حال همین کشور داعیه‌دار آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر با نادیده انگاشتن سابقه استعمارگری خود، در مدارس فرانسه حجاب دختران مسلمان را ممنوع‌ می‌کند، زنان محجبه را از مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات اخراج می‌کند و مساجد و مراکز اسلامی را به بهانه‌های واهی به تعطیلی می‌کشاند. اینجا دیگر بحث آزادی بیان نیست بلکه مقوله توهین به اعتقادات، تضییع حقوق انسان‌ها و سلب آزادی فکر و اندیشه است.

هدف‌گذاری شارلی ابدو روی علایق صهیونیست‌ها

شارلی ابدو یک نشریه بدون مشتری است که با ورشکستگی حتی به تعطیلی هم کشیده است. تنها راهی که آنها برای بقا و ادامه مسیر پیش روی خود می‌بینند همین جنجال‌سازی‌های پرسروصداست که البته با طراحی دقیق لابی‌های صهیونیسم در غرب و آمریکا در بزنگاه‌های سیاسی بر سر زبان می‌افتد.

بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر رسانه‌های بزرگ جهان تحت تأثیر و حمایت صهیونیسم هستند چه برسد به نشریه بدون مخاطبی چون شارلی ابدو.

دو سال پیش (ژانویه 2020) خبرگزاری رسمی فرانسه گزارش داد که دو تاجر فرانسوی یعنی پاتریک دراهی، با تابعیت اسرائیلی و مارک لوور اعلام کردند که بنیاد آزادی فرانسه شامل مجله شارلی ابدو، کانال خبری i24 رژیم اسرائیل و مجله بلژیکی اِل اکسپرس به گروه رسانه‌ای جدیدی پیوسته‌اند که زین پس با نام جدید (Mag & Newsco) فعالیت رسانه‌ای خواهند داشت.

این دو تاجر اعلام کردند که گروه جدید رسانه‌ای با هدف ادغام تلویزیون، رادیو و رسانه‌‌های دیجیتال و موبایلی فعالیت خواهند داشت و حتی به دنبال خرید مجله بلژیکی رولارتا هستند که 10 عنوان نشریه را زیرمجموعه خود دارد؛ کشوری که اسلام‌هراسی و هتک حرمت مقدسات اسلامی در نشریه‌های این کشور نیز مسبوق به سابقه است.

این اتفاق درحالی رسانه‌ای شد که پیش از آن پاتریک دراهی صهیونیست و چهارمین فرد ثروتمند فرانسه در سال 2014 با تأمین مالی بنیاد آزادی فرانسه در ازای پرداخت 14 میلیون پوند این نهاد را از ورشکستگی نجات داد و در عین حال با صرف ده‌ها میلیون پوند دیگر شبکه خبری ماهواره‌ای i24 بین‌المللی و چند شبکه خبری دیگر فرانسه را نیز خریداری کرده و حمایت مالی می‌کند.

طبیعی است با توجه به گسترشی که اسلام مخصوصاً در جوامع غربی پیدا کرده است و اخبار حکایت از جمعیت رو به رشد مسلمانان در اروپا و درخشش مسلمانان به ویژه زنان محجبه بر سکوهای مختلف علمی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای دارد؛ مسئولان اسلام‌ستیز را به فکر ضربه زدن به چهره اسلام و مخدوش کردن مقدسات دینی مسلمانان بیاندازد.

سناریوی نخ‌نمای ایران‌هراسی غرب و اسرائیل

پیدا است فرانسه که به دلیل سیاست‌های جمهوری اسلامی و درایت‌های حکیمانه مقام عالی ایران، حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره راهبردهای مواجهه با استکبار جهانی، منطقه غرب آسیا را از خواب غفلت بیدار کرده دیگر هیچ نفوذی بر سوریه و لبنان ندارد به شدت خشمگین باشد.

این در حالی است که تلاش‌های ناکام کشورهای اروپایی در ۳ ماه اخیر جهت افزایش دامنه و سطح اعتراضات در ایران با بی‌اهمیتی از سوی توده‌های اجتماعی مردم مواجه و این امر باعث شده رسانه‎های ایران‌ستیز فارسی‌زبان بیش از پیش به الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی توجه نشان داده و نماد آن را که ولی فقیه است در تیررس حملات خود قرار دهند.

شارلی ابدو؛ پیاده‌سازی اهداف لابی صهیونیستی با اسم رمز «آزادی»

کاریکاتور موهن اخیر این نشریه فرانسوی علیه ساحت مرجعیت و شخص مقام معظم رهبری نیز دور از برنامه‌های هدفمند اسرائیل و غرب در حوزه ایران‌هراسی نبوده است.

غرب دریافته که محور مقاومت با پرچمداری ایران اسلامی امروز تا عراق، سوریه و لبنان، یمن و بحرین کشیده شده و با وجود پروژه‌های تروریستی اسرائیل علیه نخبگان و دانشمندان ایرانی و فرماندهان نظامی چون سردار شهید قاسم سلیمانی همچنان اقتدار و محبوبیت جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه این مرز و بوم روزافزون و در حال گسترش است.

واکنش به هتاکی‌‌ها

کلام وحی سرشار از آیه‌های دعوت به تفکر، تدبر و تعقل است باید بیدار بود و روشنگری کرد. علی‌رغم تمام مشکلاتی که دامن‌گیر ایران و منطقه غرب آسیا است، غنای فرهنگی اسلام راستین و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامى ایران خط بطلانی است بر توطئه‌های ‌دشمنان در ابعاد گوناگون.
به تعبیر مقام معظم رهبرى [امروز] اسلام و قرآن به رغم تفاوت‌هاى تاریخى، جغرافیایى و سیاسى ملت‌هاى مسلمان، از آنها «پیکره واحده امت اسلامى» را پدید آورد و اختلاف‌ها و کشمکش‌ها تنها غبارهایى بر چهره این حقیقت است؛ غبارهایى که با زلال حکمت، خردمندى و بردبارى قابل رفع است.

اسلام ناب محمدی منادی رحمانیت، مکارم اخلاق و دفاع از ارزش‌های اصیل انسانی چون حرمت گذاشتن به اندیشه و تمام ادیان است. مسلمانان در سراسر جهان دیدند که وقتی علیه کلام‌الله مجید اهانت و نسخه قرآن به آتش کشیده شد در مقابل بسیاری از مسیحیان و غیرمسلمانان به آغوش قرآن و اسلام پناه آورده و مجذوب این دین آسمانی شدند. «خاک به صورت خورشید پاشیدن روش فرودستان است»؛ باید هوشیار بود تا در دام تحریک و تحرکات غیر منطقی نیفتاد. دشمن مترصد است تا عده‌ای جاهل به اسم دفاع از مقدسات دست به خشونت و اقدامات افراطی بزنند. در مقابل ضمن ضرورت اقدامات دیپلماتیک برای پیگیری حقوقی مسئله هتک حرمت مقدسات، باید با به جریان انداختن پروژه‌های فرهنگی و ترویجی بیش از پیش پاسدار ارزش‌های ملی، دینی و مقدس خود باشیم.

یادداشت: اشرف بصیری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha