الگوی رفتارهای شهید سلیمانی دستورات قرآن بود
کد خبر: 4111990
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

الگوی رفتارهای شهید سلیمانی دستورات قرآن بود

معاون عملیات سپاه فجر فارس با اشاره به سیره سردار دل‌ها گفت: جاذبه و دافعه شهید سلیمانی بسیار قابل تامل است چراکه در مقابل دشمنان قاطع بودند و در پیشگاه خانواده شهدا و ملت ایران خاشع و متواضع همانند دستورات قرآن کریم برخورد می‌کردند.

محمد رجبی، معاون عملیات سپاه فجر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، آیین رونمایی و نامگذاری ساختمان‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس امروز، 13 دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

محمد رجبی، معاون عملیات سپاه فجر استان فارس در این مراسم گفت: وصیت‌نامه سیاسی و الهی شهید سردار سلیمانی درس‌نامه‌ای از مکتب حاج قاسم برای تمامی افراد است.

وی، شهید سلیمانی را اوج اخلاص، عشق به اسلام ناب محمدی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و افزود: با حضور این فرمانده رشید و بزرگ اسلام در جلسات، فرماندهان مطرح جهان حرفی برای گفتن نداشتند و در عرصه میدان نبرد ایشان بدون هیچ تشریفات و محافظی خاصی برخلاف دیگر فرماندهان حاضر می‌شدند تا هدایت نیروها را انجام دهند.

معاون عملیات سپاه فجر فارس، پاسداری از ارزش‌ها را یکی از ویژگی‌های بارز فرمانده شهید نیروی قدس دانست و تأکید کرد: برخی از اوقات در جامعه بعضی از افراد ارزش‌های اسلامی و ایرانی را زیر پا می‌گذارند و برخی شیعیان برای حفظ دین حاضر به اقدام و گذشت از جان خود نیستند اما شهید سلیمانی به تأسی از حضرت زهرا(س) در راه ولایت و ارزش‌های مقدس جان خودشان را فدا کرد.

 وی ادامه داد: جاذبه و دافعه شهید سلیمانی بسیار قابل تامل است چراکه در مقابل دشمنان قاطع بودند و در پیشگاه خانواده شهدا و ملت ایران خاشع و متواضع همانند دستورات قرآن کریم برخورد می‌کردند.

 بنابه به گفته معاون عملیات سپاه فجر فارس، با سیری در وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده خواهیم کرد که وی خودش را جان‌فدای ملت و مردم کشور معرفی می‌کند.

جعفر ترک‌زاده، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام شهید قاسم سلیمانی، این شهید سرافراز را نمادی از مجموعه ارزش‌های متعالی و یک فرد زنده در تمامی دوران‌‌ها دانست و ایشان را به عنوان یک الگوی واقعی برای کلیه اقشار توصیف کرد.

وی به ذکر برخی ویژگی سردار دل‌ها پرداخت و افزود: شهید سردار سلیمانی به عنوان مجاهد فی سبیل‌الله به معنی واقعی کلمه برای رضای خدا کار می‌کرد و با تبعیت کامل از ولایت و به دور از جلوه‌گری، تجملات و شعارزدگی، با روحیه و عمل جهادی تا لحظه شهادت به اسلام و انقلاب اسلامی با سرافرازی خدمت کرد و در این راه هم به پیروزی رسید و هم به فیض شهادت نائل آمد و هم به محبوب قلوب تبدیل شد.

در ادامه مراسم و از طریق برقراری ارتباط تصویری با ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و با حضور خسرویان، ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و معاونان و مسئولان دانشگاه از لوح یادبود نامگذاری ساختمان مرکزی مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس رونمایی شد.

یادآور می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مهارت‌محور و کارآفرین کشور، دارای ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده در ۳۱ استان کشور است که به صورت نمادین آیین نامگذاری ابنیه و اماکن به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مقارن با سومین سالگرد شهادت ایشان و به صورت همزمان در 14 استان کشور به نیت 14 معصوم به انجام رساند.

انتهای پیام
captcha