همکاری پاکستان و کره جنوبی در حوزه فرهنگ و گردشگری
کد خبر: 4110832
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

همکاری پاکستان و کره جنوبی در حوزه فرهنگ و گردشگری

برای ارتقای فعالیت‌های هنر اسلامی گنداره پاکستان، دپارتمان باستان‌شناسی و موزه‌ها (DOAM) و بنیاد میراث فرهنگی کره جنوبی (KCHF) پروژه‌ای را تحت عنوان «حمایت از توسعه منابع فرهنگی و گردشگری فرهنگ گنداره» راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Nation، به گفته مقامات پاکستانی، مدت زمان این پروژه که متمرکز بر میراث فرهنگی این منطقه است 5 سال بوده و بودجه این پروژه توسط اداره میراث فرهنگی جمهوری کره تأمین می‌شود. یکی از مقامات DOAM گفت که هر دو سازمان KCHF و DOAM به خوبی از اهمیت هنر و معماری میراث اسلامی گنداره آگاه هستند و برای حفاظت از این آثار نمادین هنری تلاش می‌کنند.

منطقه گنداره از نظر فرهنگی بسیار غنی و ترکیبی از هنر و معماری بودایی، هنر اسلامی و خوشنویسی اسلامی در دوره‌های مختلف است.

فعالیت‌های اصلی انجام شده در این پروژه شامل تشکیل تیمی از کارشناسان برای توسعه مرکز منابع گردشگری فرهنگی گنداره است.

کره جنوبی و پاکستان همکاری گسترده‌ای در حوزه فعالیت‌های میراث فرهنگی دارند. گنداره پاکستان همچنین مرکز آئین و فعالیت‌های هنری بودایی بوده و اولین مجسمه بودا در این منطقه ساخته شده است. بودیسم از گنداره به کره و ژاپن گسترش یافت.

گنداره نام منطقه باستانی است که در ناحیه شمال غربی شبه قاره هند، به‌طور دقیق‌تر در شمال غربی پاکستان امروزی و بخش‌هایی از جنوب شرقی افغانستان واقع شده است.

انتهای پیام
captcha