اخراج استاد آمریکایی در پی هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص)
کد خبر: 4110789
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

اخراج استاد آمریکایی در پی هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص)

یک استاد دانشگاه در مینه‌سوتای آمریکا که در کلاس درس، نقاشی‌های موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را نشان داده بود از کار اخراج شد.

دانشگاه هملین در سنت پل مینه‌سوتا

به گزارش ایکنا به نقل از یاهو نیوز، بنا به گزارش‌ها، یک استاد دانشگاه مینه‌سوتا به اتهام عدم مدارا  از کار اخراج شد. بنا بر گزارش‌ها، این استاد هنرهای آزاد (liberal arts) در مینه‌سوتا پس از شکایت دانشجویان مسلمان مبنی بر اینکه استاد در کلاسی درباره هنر اسلامی چند نقاشی تاریخی موهن از حضرت محمد(ص) را نشان داد، اخراج شد.

به نوشته هاملین اوراکل، اقدام این استاد دانشگاه هملین در سنت پل که نام وی افشا نشده در ماه اکتبر خشم دانشجویان مسلمان این دانشگاه را به دلیل نمایش نقاشی‌هایی موهن از حضرت محمد(ص) که در قرون 14 و 16 میلادی کشیده شده است، برانگیخت. 

به گزارش نشریه این دانشگاه، آرام وداتلا، رئیس انجمن دانشجویان مسلمان، روز بعد از وقوع این حادثه موضوع را به مدیران دانشگاه اطلاع داد. وداتالا به اوراکل گفت: «من به عنوان یک مسلمان و یک سیاهپوست، احساس نمی‌کنم متعلق به این جامعه هستم، و فکر نمی‌کنم هرگز به جامعه‌ای تعلق داشته باشم که برای من به عنوان عضوی از خود ارزشی قائل نباشند و همان احترامی را که من برای آنها قائل هستم نسبت به من نشان ندهد.»

دیوید اورت، معاون دانشگاه هملاین در 7 نوامبر به دانشجویان ایمیل زد و این حادثه را غیرقابل انکار، توهین‌آمیز، بی‌احترامی و اسلام‌هراسی توصیف کرد. او همچنین گفت که استاد مورد نظر اخراج شده است.

اورت نوشت: در پی این حادثه، تصمیم گرفته شد که بهتر است این عضو هیئت علمی دیگر در دانشگاه هملین نباشد.

اوراکل گزارش داد که ایمیل اورت همچنین می‌گوید که دانشگاه باید تصمیم بگیرد که آیا رفتار استاد جرم ناشی از نفرت است یا نه اما مدیران دانشگاه فعلاً تشخیص دادند که این یک عمل ناشی از عدم مدارا است.

این استاد آمریکایی در ایمیلی به روزنامه دانشجویی مدعی شد: دیدگاه و اقدامات من به طرز تأسف‌باری نادرست توصیف شده و تلاش‌های من برای طی روند قانونی ناکام مانده است. وی افزود که اتهام دانشگاه اورت مبنی بر عدم تحمل اشتباه است.

انتهای پیام
captcha